Mr.Anki Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Pakken fra Datakjeden Stavanger har kommet! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg har bla. en stil og en prøve fradag + en prøve igjen mandag, så er nok å gjøre. Man sitter vel uansett ikke og isolerer seg på gutterommet selv om man ikke har skolearbeid, som noen kanskje tror. Man har tross alt andre ting man må gjøre også i en familie og ifb. med venner og andre aktiviteter man holder på med. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Stemmer det ja Theo Tror jeg skal få freset litt og kanskje lage føtter i helga. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Tror jeg skal få freset litt og kanskje lage føtter i helga. Da vil jeg se plexiføtter med lys i ! Blir litt traust/kjedelig om hele boksen er sort uten noe litt fancy på. Stå på videre Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Har tenkt å ha treføtter. Men tenkte jeg kanskje skulle montenre noe lys undre kassen slik at det blir litt ekekter. Tenker da å blire hvit, har et par kadoter liggende, men er kanskje bedre å bruke led? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Treføtter er best. Men monter litt kvite LEDs under da. Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg ville hatt noen vibrasjonsdempende føtter.. skal jo være litt praktisk og regner jeg med? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Kan ta å sette på noe vibrasjonsbempin ja, men det vibrerer vel ikke akkurat så mye der? Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Du skal ikke ha harddisk, vifter og dvd-drev i PC-en altså? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Joda, skal det. Men trodde ikke det hadde så stor effekt. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Vil vel holde med treføtter med litt gummi under? Det er mer enn vibrasjonsdempende nok. Som Mr.Anki sier, tror heller ikke jeg at en HDD, noen vifter og et DVD drev skaper de helt store friksjonene på bordoverflaten. Det er vel mer for å hindre at føttene skraper opp overflaten av bordet, og til det holder 0.5 cm med gummiplate helt fint til. Demper også det lille som kommer til å bli av "vibrasjoner." Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Ja, tar å limer på en gummimatte bit under hver fot. Hva synes dere høyden på føttene skal være? Noen som vet hvor en får kjøpt didoder billig? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) 2cm høyde ca. Clas ohlson har billige dioder www.clasohlson.no -Fredrik Endret 26. april 2008 av Famen Lenke til kommentar
aGal Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ja, tar å limer på en gummimatte bit under hver fot. Hva synes dere høyden på føttene skal være? Noen som vet hvor en får kjøpt didoder billig? 12 v led til 15,- på biltema trur jeg. Er i fargene blå og rød. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Ja, tar å limer på en gummimatte bit under hver fot. Hva synes dere høyden på føttene skal være? Noen som vet hvor en får kjøpt didoder billig? 12 v led til 15,- på biltema trur jeg. Er i fargene blå og rød. Kjøpte 4 stk. blå LED dioder på biltema for et par uker siden som jeg skulle ha i det nye kabinettet mitt, men de lyser ikke noe særlig når jeg har kobla alle fire LED diodene til en 4 pins kontakt.. Så hvis du gjør som meg, så anbefaler jeg at du kobler to diodoer pr. 4 pins kontakt, ikke fire som jeg gjorde... Mvh HansiFansi Endret 28. april 2008 av HansiFansi Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, tar å limer på en gummimatte bit under hver fot. Hva synes dere høyden på føttene skal være? Noen som vet hvor en får kjøpt didoder billig? 12 v led til 15,- på biltema trur jeg. Er i fargene blå og rød. Kjøpte 4 stk. blå LED dioder på biltema for et par uker siden som jeg skulle ha i det nye kabinettet mitt, men de lyser ikke noe særlig når jeg har kobla alle fire LED diodene til en 4 pins kontakt.. Så hvis du gjør som meg, så anbefaler jeg at du kobler to diodoer pr. 4 pins kontakt, ikke fire som jeg gjorde... Mvh HansiFansi Genialt bra! Skal ha grønt lys i PC-en min, og da kan jeg kjøpe dioder i stedet for katoder! Eller er det dumt? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Kjøpte 4 stk. blå LED dioder på biltema for et par uker siden som jeg skulle ha i det nye kabinettet mitt, men de lyser ikke noe særlig når jeg har kobla alle fire LED diodene til en 4 pins kontakt.. Så hvis du gjør som meg, så anbefaler jeg at du kobler to diodoer pr. 4 pins kontakt, ikke fire som jeg gjorde... ; Hvorfor skal du sløse bort to molex-kontakter på grunn av det der? Enten parallellkobler du fire stykk, slik at alle får like høy spenning, eller så kan du seriekoble alle sammen og få lav spenning per LED. Om du ønsker en mellomting, kan du seriekoble to og to, og så koble parene sammen på SAMME molexkontakt. Det er mer enn nok effekt per molexkontakt til å drive noen små LEDs. Med mindre du har lyst til å bruke opp alle molex-kontaktene fra PSU, kobler du alle LED-ene til samme kontakt. Om du bare skal tilkoble én LED og ønsker redusert effekt, velger du rød+sort (5 V) kabel istedefor gul+sort kabel (12 V), eventuelt motstander koblet i serie. conflict: Det gir en ganske anerledes effekt. Katodene lyser opp et mye større område rundt lyskilden ... Goscinny Endret 28. april 2008 av Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Mens jeg venter på at cpu'en skal komme har jeg drevet med litt prøve testing i det siste. Har montert psu og hovedkortet, og ting ser ut til å passe slik som planlagt Kommer kanskje noen bilder etterhver. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvorfor kan du ikke fortsette på prosjektet uten CPU? Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Kan selfølgelig gjøre det, men er litt lat Må få startet med pussingen snart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå