Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

PC Poweron

Jeg ville plassert powerknappen på sideplaten mot fronten mr.Anki, alternativt på topplaten mot fronten.

 

Lager du den stor er den enkel på komme til med et par fingre. Sideplaten blir mest ergonomisk ift. håndens stilling, og da på høyre side.

 

Annet:

Det du evt. kan gjøre er å lage en kortslutningsløsning på PSU som gjør at du kan ha strøm til Wii uten å måtte boote PC-en. Men som sagt blir det komplisert siden du måtte laget en bypass løsning til bare Wii og dedikert en rail til Wii.

 

Men du har mulighet til å ha en ekstra liten PSU i kassa, eks. en 200w til en shuttle som du kan kortslutte via en egen powerknapp og hvor denne mini PSU'en kun forsyner Wii. Det vil ikke ta noe særlig ekstra plass i kassa.

 

Dog

Ville jeg nesten vurdert å feste Wii'en sin orginale poweradapter med borrelås bakpå kassa slik at den har sin egen strøm uavhengig av PC.

 

For å slippe 2 ledninger til kassa kan du evt. strappe på en 3'er kontakt på kassa som PC og Wii kobles på, internt eller eksternt.

 

Det vil skape unødig varme, støy osv. ved at PC-en alltid må stå på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir nok ikke akutelt conflict. Vil du at jeg skal lage en ny front siden du sier dette nå? ^^

 

Nei, du kunne brukt formtre/silikon e.l. til å tette hullene og hatt knapper under. Ville ikke blitt mer enn 30 minutters jobb og omtrent en time venting mens det tørker. Formtre ville passa perfekt ettersom de platene du har er sammenpressa spon, og formtre i bunn og grunn kun er lim og trespon=)

 

Å lodde på ledninger er vel ikke så veldig vanskelig? Bare litt drit å lodde inne i den fine fine Wii-en^^

 

Men du bestemmer såklart selv, og det blir nok fint selv om du har det som du har det nå. Jeg synes uansett at du burde ha alle knapper foran......

 

-Emil

Lenke til kommentar
Skal gjøre det ja ;)

 

Har ikke fått gjort noe mer enda, er mye å gjøre på skolen. Blir kanskje noe i helga.

 

Pakken fra Datakjeden ble forresten sendt i dag :)

 

... mye å gjøre på skolen?:p Jeg antar at du går allmennfag, og da har du samme opplegg som jeg hadde i fjor. på denne tida for et år siden gjorde jeg ikke en dritt jeg=P Skoleåret var liksom over(og kom heldigvis ikke opp i eksamen), og vi hadde ingen lekser. Hva er det dere driver med som vi ikke gjorde da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...