Theo343 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) PC Poweron Jeg ville plassert powerknappen på sideplaten mot fronten mr.Anki, alternativt på topplaten mot fronten. Lager du den stor er den enkel på komme til med et par fingre. Sideplaten blir mest ergonomisk ift. håndens stilling, og da på høyre side. Annet: Det du evt. kan gjøre er å lage en kortslutningsløsning på PSU som gjør at du kan ha strøm til Wii uten å måtte boote PC-en. Men som sagt blir det komplisert siden du måtte laget en bypass løsning til bare Wii og dedikert en rail til Wii. Men du har mulighet til å ha en ekstra liten PSU i kassa, eks. en 200w til en shuttle som du kan kortslutte via en egen powerknapp og hvor denne mini PSU'en kun forsyner Wii. Det vil ikke ta noe særlig ekstra plass i kassa. Dog Ville jeg nesten vurdert å feste Wii'en sin orginale poweradapter med borrelås bakpå kassa slik at den har sin egen strøm uavhengig av PC. For å slippe 2 ledninger til kassa kan du evt. strappe på en 3'er kontakt på kassa som PC og Wii kobles på, internt eller eksternt. Det vil skape unødig varme, støy osv. ved at PC-en alltid må stå på. Endret 21. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 For meg er det overhode ikke noe problem at PC-en står på når jeg spiller Wii. PC-en står på hele tiden uannsett Nå har pakken fra Asus kommet på postkontoret *stikke å hente den* Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det blir nok ikke akutelt conflict. Vil du at jeg skal lage en ny front siden du sier dette nå? ^^ Nei, du kunne brukt formtre/silikon e.l. til å tette hullene og hatt knapper under. Ville ikke blitt mer enn 30 minutters jobb og omtrent en time venting mens det tørker. Formtre ville passa perfekt ettersom de platene du har er sammenpressa spon, og formtre i bunn og grunn kun er lim og trespon=) Å lodde på ledninger er vel ikke så veldig vanskelig? Bare litt drit å lodde inne i den fine fine Wii-en^^ Men du bestemmer såklart selv, og det blir nok fint selv om du har det som du har det nå. Jeg synes uansett at du burde ha alle knapper foran...... -Emil Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Pakke fra Asus har kommet! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Lucky you^^ Hvor lenge er det til du er ferdig med prosjektet? Et par måneder? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Gratulerer med nytt skjermkort. 8800 GT TOP. Noe nytt fra Intel også eller? :!: Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Det tar sikkert fort en måneds tid eller to for jeg er ferdig ja... Har ikke hørt noe fra Intel enda nei. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Da har jeg snakket med Intel. En E8500 blir sendt i løpet av uka Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Gratulerer med god CPU. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Takk for det Mangler bare en god kjøler nå, så kan jeg klokke litt også. Tenker meg en Ultima-90 eller en Ultra120 om det er plass. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Gå for Ultima 90 du. Den kjøler godt nok til en kjølig 45nm CPU. De to har tilnærmet like egenskaper når det kommer til kjøling. Det er ikke med mange grader Ultima 90 kan se seg slått. Den største forskjellen merker du under full load. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Ultima 90 med en stille 120mm vifte holder vel ja. Skal også vurdere en ny kjøler til skjermkortet om den som er der bråker. Har sett litt på denne. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Smart valg den der. Kjøler veldig godt. Du vil nok oppleve at 8800 GT stock kjøler bråker, så det er vel bare å høre på spons? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 hei, det du kunne gjort, var å lagt wii sin strømforsyning inni kassen. Så kobler du denne inn i en sånn master/slave fra feks clas ohlson. Da kan du t.d. velge pc som master og koble wii på slave. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Si fra hvor du plasserer powerknappen Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Skal gjøre det ja Har ikke fått gjort noe mer enda, er mye å gjøre på skolen. Blir kanskje noe i helga. Pakken fra Datakjeden ble forresten sendt i dag Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Skal gjøre det ja Har ikke fått gjort noe mer enda, er mye å gjøre på skolen. Blir kanskje noe i helga. Pakken fra Datakjeden ble forresten sendt i dag ... mye å gjøre på skolen? Jeg antar at du går allmennfag, og da har du samme opplegg som jeg hadde i fjor. på denne tida for et år siden gjorde jeg ikke en dritt jeg=P Skoleåret var liksom over(og kom heldigvis ikke opp i eksamen), og vi hadde ingen lekser. Hva er det dere driver med som vi ikke gjorde da? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har bla. en stil og en prøve fradag + en prøve igjen mandag, så er nok å gjøre. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Stili prosjekt og mange sponsorere *Mine innlegg* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå