Gå til innhold

Prosjekt: Wiibox - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarer ikke og skjønne at denne gutten klarer og tigge til seg utstyr for tusenvis av kroner.. Hvordan hardware.no fikk for seg at de skulle gi bort en spillekonsoll på denne måten er ubegripelig.

 

Bare tenk på hvor mange titusenvis med maskinvarekroner overklokkingseliten får sponsa du :)

 

Sponsing av casemoddere/-buildere og andre folk som gjør kule ting er et bra konsept, men jeg må nok kunne si meg enig i at noen av en eller annen grunn ser ut til å få litt mer enn andre :p

 

Det der er uansett littegrann off-topic, så for å komme tilbake til saken vil jeg si at prosjektet ser bra ut. Har sansen for integrering av så mye som mulig i så få så mulig bokser, så denne faller i smak^^

 

Mulig jeg ikke leste ordentlig (trøtt), men skal denne lakkes eller noe sånt? Og hva slags CPU-kjøling skal brukes? Med så god utlufting i toppen er det kanskje mulig med en diger, passiv kjøleribbe?

 

En ting til før jeg sovner: ser at du bruker et slimline slotload-drev. Hvordan er skruehull og sånt plassert på den? Har tenkt på å bruke noe lignende, men er usikker på hvordan den bør monteres.

 

Lykke til videre med prosjektet!

-G.G.

Lenke til kommentar

Den skal lakkes ja, muligens svart. Når det gjelder CPU kjøler har jeg ikke helt bestemt meg, men vuderer Thermelright Ultima-90. Skruehullene er på hver side av drevet. Men var ikke med skruer for å montere den da :( Så jeg trenger 1.2mm skruer noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette?

Lenke til kommentar
rett meg hvis jeg tar feil, men kommer ikke Wii'en kun med composite utgang som standard?

Siden de aller fleste nyere tver og prosjektorer har component-inngang så vil jeg anbefale å legge til muligheten for det. Component gir et mye bedre bilde enn composite.

 

Jeg har ingen tv eller prosjektor som har Component inngang så jeg har ikke brukt for utganger for dette.

 

Hvor har du tenkt til å montere sensoren til Wii-en? Så at det ikke er laget noen hull til dette over skjermen.

Sensoren har jeg ikke tenkt til å montere i kassen, da jeg vil ha mulighet for å bruke den når jeg benytter en annen skjerm også.

 

 

Gratulerer med å komme på forsiden av hw!

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Den skal lakkes ja, muligens svart. Når det gjelder CPU kjøler har jeg ikke helt bestemt meg, men vuderer Thermelright Ultima-90. Skruehullene er på hver side av drevet. Men var ikke med skruer for å montere den da :( Så jeg trenger 1.2mm skruer noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette?

 

Hvis du ikke trenger så lange skruer så dra på el-returen og finn deg en bærbar pc.

Der vil du garantert finne noe som passer. :)

For det første, dem bruker samme type drev, så skruene til dette vil jo passe :)

Og for det andre, det er nesten garantert noen andre skruer i samme pc som passer ;)

Lenke til kommentar
Den skal lakkes ja, muligens svart. Når det gjelder CPU kjøler har jeg ikke helt bestemt meg, men vuderer Thermelright Ultima-90. Skruehullene er på hver side av drevet. Men var ikke med skruer for å montere den da :( Så jeg trenger 1.2mm skruer noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette?

 

Hvis du ikke trenger så lange skruer så dra på el-returen og finn deg en bærbar pc.

Der vil du garantert finne noe som passer. :)

For det første, dem bruker samme type drev, så skruene til dette vil jo passe :)

Og for det andre, det er nesten garantert noen andre skruer i samme pc som passer ;)

 

 

Problemet er at det ikke er noe el-retur sted er som er lov å plukke fra..

Lenke til kommentar

Hei og til lykke med forside-post og stilig prosjekt!

 

Jeg så i de tidligere kommentarene problemet med strøm til Wii´en. Det kan jo hende at du har funnet en genial løsning på dette nå, men jeg gadd ikke fin-lese alle kommentarene. :roll:

 

Det ble jo foreslått å bruke disse:

h28891.jpg

 

Dette må være den enkleste løsningen samtidig med at den ser bra ut?

Fest en av disse i kabinettet og på innsiden lodder du på ledningen som går til adapteren til Wii´en...

Den kan du feste på et eller annet diskret sted inni kabinettet.

På den måten slipper du stikkontakter samt at faren for å koble feil (+/-) med phonopluger forsvinner også!

Endret av Alihendra_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...