Looke Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Har lyst til å overklokke min Q6600 2,4ghz littegranne kanskje 2,6 ghz bare for å se om jeg kan merke om det blir litt raskere. Pcen jeg har er et Asus P5k hovedkort, 2gb corsair cl5 minne, og jeg har et par kabinettvifter. Hvis det ikke er mulig å gjøre noenting vil jeg gjerne vite det sånn at jeg ikke fucker noe opp Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 yep ikke noe problem. bare å øke fsb til ca 300 Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har overklokket min Q6600 til 3,0 GHZ. FSB på 334. Volten ligger på ca 1,21 under load. CPU temp går ikke over 49 grader under load (Kjørt Prime95 i en halvtime + Crysis et par timer). Idle ligger den rundt 37-38 grader. Nå skal det sies at jeg har satt CPU-vifta til å kjøre 100% når CPU går over 50 grader, så er kanskje derfor den ikke blir varmere enn 49. Jeg har Revisjon G0, skal visstnok være god til overklokking. Kjører i alle fall helt stabilt på 3,0 ghz med BOXED kjøler. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Nå skal det sies at jeg har satt CPU-vifta til å kjøre 100% når CPU går over 50 grader, så er kanskje derfor den ikke blir varmere enn 49.Hvordan styrer du hvor fort CPU-vifta skal rotere? Jeg finner i alle fall ikke dette i BIOS på P5E... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå