JRF Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kan muligens bli noe omfattende men skal prøve å legge fram saken så klart som mulig: Har en trådløs Linksys ruter som står i stua i andre etasje. I første etasje har jeg et kontor. Der har jeg en stasjonær datamaskin som er koblet mot en laserskriver. Vi har i tillegg to bærbare PC-er i huset og jeg kjøpte en Linksys printserver for å kunne dele skriveren på kontoret med alle datamaskinene i huset uten at den stasjonære på kontoret måtte stå på hele døgnet. Når jeg skal koble opp printserveren ber den meg om at jeg fysisk må koble den til ruteren med kabel. Det var dette jeg hadde håpet jeg kunne slippe... Jeg har en Linksys ruter til, identisk med den som står i stua. Kan jeg koble opp denne ruteren nede og koble den til den andre ruteren trådløst (er det dette som blir kalt ad-hoc?) og så dytte en kabel fra denne ruteren inn i printeserveren? For å sammenfatte: Jeg ønsker å ha en printserver men ruter og skriver står i hvert sitt rom. Printserveren må ha USB fra skriveren og kabel fra ruteren. Kan dette løses ved å koble opp en ruter til i samme rom som skriver? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hvilke linksysroutere er det du har (og hvilken versjon)? Man kan kun koble sammen to routere om begge bruker WDS mode eller den ene står i client mode og den andre som router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå