tasjlbaill Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg innstallerte programvaren til mitt nye digitalkamera for en stund tilbake og ble deretter bedt om å restarte PCen. Ved oppstart ble skjermen svart og jeg hørte et langt beep, etterfulgt av 2 korte. Etter litt etterforskning fant jeg ut at dette betyr at det ikke lenger er kontakt med skjermen, enten pga skjermkort eller HK. Nå aner jeg ikke om dette problemet skyldes programvaren jeg nettopp hadde innstallert, eller om det var tilfeldig at dette problemet kom akkurat da. Jeg restarter sjeldent PCen, så den hadde antakelig stått på en stund siden forrige restart så problemet kan ha kommet tidligere. Jeg åpna PCen og dro ut skjermkortet (XFX 7800GT), børsta litt støv og satte det inn igjen. Fortsatt samme problem. HK er et Asus a8n-SLI, så jeg prøvde med skjermkortet i den andre PCI-e-sloten (skjermkortet stod opprinnelig i blå slot, byttet altså til svart slot). Da startet PCen tilsynelatende som vanlig og den har fungert siden. Jeg har merket meg at ytelsen ikke er helt på topp. Virker som jeg har drastisk lavere FPS i spill. Har reinnstallert drivere, men merker ingen bedring. Nå lurer jeg på hvor problemet ligger. Kan programvaren til digitalkameraet ha gjort noe med BIOS? Er blå slot på HK avgått ved døden? Er det noe feil på skjermkort og/eller HK? Skal ytelsen være dårligere når jeg har kortet i svart slot, eller kan jeg gjøre noe for å forhindre dette? Håper noen har gode råd! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du burde bruke PCIe port nummer 1. Den nærmest CPU. Fungerer ikke den kan du bytte mot et nytt hovedkort. Evt reset biosen før du prøver. Softwaren til kameraet burde ikke kunne gjøre noe med bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå