Gå til innhold

Tv-in/out på Connect3D Radeon 9700 PRO kort

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Har nettopp fått installert mitt nye RADEON 9700 PRO kort. Jeg har funnet ut at den kabelen som skal plugges fra pcen til tven er for kort. Jeg tror også at denne ikke "passer inn" skikkelig i tven. Jeg kan ikke se noen uttak som passer for askkurat den kabelen.

Hva må jeg kjøpe for at jeg kan få vist pc-bildet mitt på tv-skjermen?

På forhånd, tusen takk for all hjelp! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger SCART (store plugget bak) som er S video eller RCA converter. Det vil si at SCART plugget er en transceiver. Du kan sette andre ledning til SCARTen. Så kjøper du bare lang RCA video kabel og plugger i kortet til SCARTen på TVen. Kan kjøpes i alle Clas Olhsen, Expert etc.

Simon

Lenke til kommentar
Tven min er egentlig bare en ca. 5 år gammel, så jeg synes det er rart at den ikke ha scart kabel.  :(

Ingen TV har scartkabel, de har scartkontakt!

99 % av alle nyere TV-er har scartkontakt eller "audio in" + "video in".

Hva slags TV har du egentlig?

Lenke til kommentar

Hvis du har en Hitachi 25" TV som er ca 5 år gammel og kjøpt i Europa, skal det være scartkontakt på baksiden. Hvis den er vesentlig eldre har den antagelig audio/video in.

Har du sett nøye på baksiden? Er det bare antenneinngang, eller er noen andre kontakter der? Hvordan ser de evnt. ut / tekst?

Lenke til kommentar
Det er bare antenne ingang. Men det må vel gå an å skaffe overgang fra antenne inngang til S-VHS?

Nei

I noen vellassorterte TV-butikker kan du finne en RF-modulator til rundt kr 1000,-. Eller du kan bruke en videomaskin. Dette løser problemet, men fungerer bare med composite - ikke s-video. Og resultatet blir et heller dårlig bilde.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker s-videokabel og overgang til scart og bildet blir svart/hvit skyldes det normalt at TV ikke støtter s-video eller at noe må innstilles for at det skal fungere. (F.eks. nyere Grundig TV: velge s-video på tilkoblinger i menuen. Panasonic: Bruk AV2 og trykk 3 ganger på TV/AV for å få AV2-S)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...