tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hei alle sammen! Har nettopp fått installert mitt nye RADEON 9700 PRO kort. Jeg har funnet ut at den kabelen som skal plugges fra pcen til tven er for kort. Jeg tror også at denne ikke "passer inn" skikkelig i tven. Jeg kan ikke se noen uttak som passer for askkurat den kabelen. Hva må jeg kjøpe for at jeg kan få vist pc-bildet mitt på tv-skjermen? På forhånd, tusen takk for all hjelp! :smile: Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har du SCART inngang på TV'en vil en slik kabel funke fin fint. Gjør iallefall det på mitt sapphire 9700 pro! http://www.clasohlson.no/images/products/N.../325310_Bw4.jpg Detter er vare nr. 32-5310 hos clasohlson. Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Tusen hjertelig takk for hjelp! Jeg skal sjekke.. Det er litt flaut, siden jeg ikke har så mye peiling, men den store brede utgangen er vel SCART-utgangen? :-? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Du trenger SCART (store plugget bak) som er S video eller RCA converter. Det vil si at SCART plugget er en transceiver. Du kan sette andre ledning til SCARTen. Så kjøper du bare lang RCA video kabel og plugger i kortet til SCARTen på TVen. Kan kjøpes i alle Clas Olhsen, Expert etc. Simon Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hjertelig takk, igjen :smile: Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Det ser ut som om jeg ikke har en SCART-utgang på tven. Kan dette være fordi jeg tven min er relativt gammel? Hva gjør jeg i så tilfelle? Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har nå funnet ut at jeg ikke har scart inngang på tven min. Hvilken kabel trenger jeg da for å koble pcen til tven? :-? Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Baldiman Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvis du har video med scart kan du jo bruke den. Hvis ikke så får du overgang som fikser dette for deg også. Uansett bør du vurdere å få deg en nyere tv, da billedkvaliteten på så gamle apparater er ganske dårlig. Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Overgang er tingen jeg trenger ja... Vet du om butikker som selger dette, og om det evt. finnes flere overganger? Tven min er egentlig bare en ca. 5 år gammel, så jeg synes det er rart at den ikke ha scart kabel. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Tven min er egentlig bare en ca. 5 år gammel, så jeg synes det er rart at den ikke ha scart kabel. Ingen TV har scartkabel, de har scartkontakt! 99 % av alle nyere TV-er har scartkontakt eller "audio in" + "video in". Hva slags TV har du egentlig? Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Har en Hitachi 25" (Ja, mener å huske at den er 25") Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvis du har en Hitachi 25" TV som er ca 5 år gammel og kjøpt i Europa, skal det være scartkontakt på baksiden. Hvis den er vesentlig eldre har den antagelig audio/video in. Har du sett nøye på baksiden? Er det bare antenneinngang, eller er noen andre kontakter der? Hvordan ser de evnt. ut / tekst? Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Det er bare antenne inngang. Men det må vel gå an å skaffe overgang fra antenne inngang til S-VHS? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det er bare antenne ingang. Men det må vel gå an å skaffe overgang fra antenne inngang til S-VHS? Nei I noen vellassorterte TV-butikker kan du finne en RF-modulator til rundt kr 1000,-. Eller du kan bruke en videomaskin. Dette løser problemet, men fungerer bare med composite - ikke s-video. Og resultatet blir et heller dårlig bilde. Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har løst problemet ved å kople til kablene via play stationen min Det funker, men jeg får bare svart-hvitt bilde. Hva gjør jeg med det? :-? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Står det PAL B i TV-egenskaper? Hvis du bruker s-videokabel bytt til compositekabel Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Ja, har nå byttet til en annen tv jeg hadde liggende som faktisk har scart utgang. Jeg har fått låne en scartkabel av en venn, men jeg har fortsatt svart-hvit skjerm. Innstillingen står på "PAL B" ja, og jeg bruker s-videokabel... Skal se om det hjelper å bytte... Lenke til kommentar
norway Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Mitt connect3d kort har bare tv ut , hvordan får du tv inn på det egentli? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvis du bruker s-videokabel og overgang til scart og bildet blir svart/hvit skyldes det normalt at TV ikke støtter s-video eller at noe må innstilles for at det skal fungere. (F.eks. nyere Grundig TV: velge s-video på tilkoblinger i menuen. Panasonic: Bruk AV2 og trykk 3 ganger på TV/AV for å få AV2-S) Lenke til kommentar
tHe OvErClOcKeR Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har nå fått farge på bildet. Men bildet er veldig uklart... :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå