Xhia Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Har noen notene til Hedwigs theme fra harry potter? har et 10-hulls Hohner stemt i C Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Har noen notene til Hedwigs theme fra harry potter? har et 10-hulls Hohner stemt i C Var disse to eg fann i eit kjapt søk... Står ikkje navn... http://www.harptabs.com/song.php?ID=3567 http://www.harptabs.com/song.php?ID=893 Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) For alle som skal ha noter, ta dokke en tur innom her... http://www.harptabs.com/songlist.php?Displ...;MaxFields=4659 Trykk "Ctrl - F" og skiv inn navnet... Endret 1. mai 2008 av Bolivar Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Har aldri skjønt meg på munnspill. Spilte på bestefar sitt når jeg var liten, men det blir jo bare stygge disharmonier, ikke akkorder og fine sanger som når han spilte på det. Endret 1. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Har aldri skjønt meg på munnspill. Spilte på bestefar sitt når jeg var liten, men det blir jo bare stygge disharmonier, ikke akkorder og fine sanger som når han spilte på det. Gamle munnspill og dårligere nye typer har en viss dårlig "klang" eller tonekvalitet... Slik som dette lyder "fint" Men dette varierer fra øre til øre... Endret 1. mai 2008 av Bolivar Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Nja, er vel heller det at jeg ikke ante noe om teknikken for å spille klare toner og harmoniske akkorder. Bare blåste utover og innover, ble ikke noe pent. Bestefar kunne spille kompliserte visesanger på det. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Jej, fikk munnspill til bursdag, Et så kalt "Blues Harp MS" munnspill, stemt i C. Driver å prøver meg på flåklypa låte nå, hehe. Jeg synes det er så vanskelig å ikke treffe de andre tonene hvis jeg skal ha en ren tone. Blir liksom så stygt. Hvordan får jeg blokket de andre hullene liksom? Lage trutmunn? Tunga? Endret 8. mai 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er vel trutmunn og veldig kontrollert pusting som gjelder for å få rene toner. Hvis du puster forsiktig og fokusere lufta mot ett hull med tunga blir det bedre. Nå er jeg på ingen måte noen ekspert men har hatt noen runder på bestefar sine munnspill gjennom årene. Lenke til kommentar
Xhia Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 yes! fikk nye munnspill på onsdag! En Hohner bluesband pakke med hele sju munnspill stemt i durene:C,D,E,F,A,G og Bb kjøpte de på musikklink.no for en rimelig pris...(600 for pakken og 102 i frakt.. ) De funker kongebra men har noen Notene til Morrowind Theme? har lyst til å spille den http://www.youtube.com/watch?v=ZWuNf4gxwuM sånn høres den ut.... Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har også tenkt å kjøpe meg den pakka samt et stativ(liker komobinasjonen gitar/munnspill), har bare ett Lee Oscar i C(diatonic), som jeg tror har sett sine bedre dager. Litt begrensende med bare en toneart, etter det jeg har skjønt er det bare Amoll, og Gdur som passer helt 100%, ellers må man krysspille?(Bare noen toner som passer sammen?) Er ikke så spesielt god selv, men får til å blåse rene toner og bøye noter ganske greit, ikke sikker på om jeg gjør det riktig da men=P Til alle som leter etter noter: prøv å finne ut av det selv først, lærer mye mer av det da=) Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Tror jeg skal skaffe meg et nytt et, har et gammelt og slitt Hohner, i D-dur. Forøvrig, han her var flink, spesielt ved 4:20 og utover: Lenke til kommentar
xasker Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) "Lær deg å spille MUNNSPILL", skrevet av David McKelvy er den på norsk? Endret 20. oktober 2008 av xasker Lenke til kommentar
Coa Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Har veldig lyst til å lære meg å spille munnspill. Jeg kan ingenting når det kommer til noter osv. Hva slags munnspill burde jeg kjøpe? Har lyst til å kjøpe denne boka. Er det noe jeg burde vite når det kommer til munnspill? Håper på svar! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Skal kjøpe det snart, så jeg har et spørsmål jeg trenger svar på. Må man kunne noter for å lære seg å spille munnspill? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Neida, du må ikke, selv om det selvsagt kan være en fordel i mange situasjoner. Det blir som med språket: du kan utmerket godt lære deg å snakke uten å kunne lese eller skrive. Etter hvert vil du imidlertid oppdage at det er nyttig å kunne skrive og lese språket, for å uttrykke deg bedre og kunne ta til deg det andre har skrevet. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Er det noen som har tips til enkle og koselige sanger man kan lære seg? Type: Down in the valley, Skipper'n sangen, etc-- Endret 29. mars 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Munnspill! ;D Fikk munnspillet mitt i posten idag, Lee Oskar i C. Hadde problemer i starten med å fokusere pusten, men nå har jeg nettopp lært meg Dirty Old Town av The Pogues. ^^ Ikke noe avanserte greier såklart, ingen dobbelt-toner eller bøyinger, men dette går så det suser! (halv-necro) Lenke til kommentar
knegg Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 So viss ein nybjyndar som meg har lyst å lære seg munnspel, kor ska eg gå skulle eg til å sei. Kor bjynde eg? Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Jeg synes det er så vanskelig å ikke treffe de andre tonene hvis jeg skal ha en ren tone. Blir liksom så stygt.Hvordan får jeg blokket de andre hullene liksom? Lage trutmunn? Tunga? Vel, du må forme munnen til en type trutmunn ja. Så du treffer rett på en tone, tar litt tid å mestre.. Som EDIT: Tunga er for blokkering til en halv åpning for en høyere tone(ehm), kan vurderes når man er mer erfaren. Rengjøring Har spilt litt selv før, heldigvis så jeg denne tråden nå. Bestilte meg 12 stk Johnson i det meste av toner(A-A FLAT-B-B FLAT-C-D-D FLAT-E-E FLAT-F-F SHARP & G) å har tenkt begynne igjen med en kompis nå. Ja jeg burde prøve det før jeg bestilte, men måtte bare ha det . Nybegynnere må se her , søk opp sangene på youtube Endret 26. august 2009 av qeamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå