Ishabida Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hei alle sammen. Nå har det seg slik at jeg ikke har bygget eller holdt meg særlig oppdatert på hardware fronten på mange mange år. Jeg har tenkt å kjøpe meg en PC i nærmeste fremtid som takler nyere spill og ikke minst jobbing med flere programmer på en gang(PS, Illustrator, etc etc). Har satt opp noe jeg tror bør duge en tid fremover, men er litt usikker på om alle delene passer sammen, samt om kabinettet er godkjent. Hadde satt stor pris på litt hjelp/veiledning EDIT: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64815 Fått meg handlevogn så det ikke blir så mye rot her inne i tråden. mvh kim Endret 27. januar 2008 av Ishabida Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 ser bra ut det der, men jeg ville vurdert firekjerner, og 45nm, og definitivt 4 gig ram. Lenke til kommentar
Ishabida Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 hei, vurderte 4gb ram men etter søking på forumet så jeg at flere nevnte at windows ikke "har støtte" for 4gb, men 2,xx, husker ikke eksakt hvor mye. Når du sier jeg bør vurdere firekjerners så skla det sies at jeg har tenkt på det. Spørsmålet er vel da om du snakker om q6600 eller en bedre modell, og hva forskjellen i "levetid" og ytelse for mitt bruk vil være. Når jeg snakker om levetid her så tenker jeg på om det vil bli slik at en e6850 cpu vil bli utdatert innen 6mnd. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Skal du ha 2 kjerne , velg ihvertfall en 8400 , som er en nyere utgave med mer cache og 45nm og har faktisk lavere pris.Windows 32 bits greier å utnytte drøyt 3 gb , men ikke noe problem å ha 4 gb i maskinen. På vista 32 vil du merke forskjell på 2 og 4 gb ram. På XP kan jeg ikke si jeg merker noe forskjell. Lenke til kommentar
Ishabida Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Glemte selvfølgelig strømmforsyningen, her har jeg sett meg ut en : -- Strømmforsyning -- Thermaltake 750W ToughPower ATX 12V 2.2 & EPS 12V Active PFC Typenummer: W0117RED Når det gjelder CPU'en så blir det nok -- CPU -- Intel CPU Core 2 Duo E8500 3.16GHz S-775 1333MHz 6MB "Wolfdale" Boxed Typenummer: BX80570E8500 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 hei, vurderte 4gb ram men etter søking på forumet så jeg at flere nevnte at windows ikke "har støtte" for 4gb, men 2,xx, husker ikke eksakt hvor mye. Når du sier jeg bør vurdere firekjerners så skla det sies at jeg har tenkt på det. Spørsmålet er vel da om du snakker om q6600 eller en bedre modell, og hva forskjellen i "levetid" og ytelse for mitt bruk vil være. Når jeg snakker om levetid her så tenker jeg på om det vil bli slik at en e6850 cpu vil bli utdatert innen 6mnd. du nevnte ikke noe om hvilket OS, med et 32 bit OS vil du få brukt ca 3 gig ram, ( hvis du har 512mb skjermkortminne) jeg tror firekjerner er mer frammtidsrettet enn 2, men E8500 er også en veldig god prosessor. Lenke til kommentar
Ishabida Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Det blir nok vista 32-bit versjonen. Usikker på om det blir home premium eller ultimate. Har foresten oppdatert handlelisten. Endret 27. januar 2008 av Ishabida Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 kan absolutt anbefale deg 64bits versionen, den er veldig god, og 32 bit er døende pga ram mengden. Lenke til kommentar
Ishabida Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 kan absolutt anbefale deg 64bits versionen, den er veldig god, og 32 bit er døende pga ram mengden. Hva med driver problemer som er blitt nevnt diverse steder forbundet med 64-bit versjonen ? Er dette tatt hånd om av de fleste produsenter? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 det var Win XP , driverstøtten i vista 64 er bra Lenke til kommentar
Ishabida Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Med disse komentarene regner jeg med at dette er en "godkjent" pc hvor komponentene passer sammen og som vil duge til multitasking og evntuelt Age of Conan ol spill. Har foresten Full HD tv som kunne vært interessant og koble pcen opp til.. PS! Windows Vista vil bli 64-bit etter anbefalninger Endret 28. januar 2008 av Ishabida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå