Big_blaster Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Lurer på om det går ann å kople på flere hardisker på raid sånn at jeg kann bruke dem til va jeg vill sonn som jeg bruker andre hardisker 8) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ja, du kan bruke raid kanalene til å koble på andre hdd'er, uten å sette opp i et raid system. Lenke til kommentar
Big_blaster Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 osen da ????? 8) Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 disable raid kontrolleren? ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det skal ikke være verre enn å koble diskene på den, så funker det som om dem var på de vanlige IDE kanalene. Hvis du derimot ønsker å sette dem i raid må du inn i raidbiosen for å gjøre det. Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Sett jumperene på cable select sett gjerne to hardisker på samme kabel :wink: bare pass på hvilken er kanal 1 det er der hardisken med os ditt skal stå. Det skjer ikke noe galt om du setter den på feil kanal annet enn det går tregere å boote på raid (det er en av innstillingene du må gjøre i bios) Jeg booter på raidkontrollene her det går rimelig fort å boote på dem. PÅ cd plata som du fikk med hovedkortet ditt er ligger det prog for raid installer det da tenker jeg det skal virke som smurt :wink: lykke til Lenke til kommentar
Mio Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Er bare å sette dem på raid kontrollene det.. Jeg kjører 2 stk på dem nå uten raid..funker helt fint. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 disable raid kontrolleren?ikke vet jeg... Promise kontrolleren tror eg du må disable raid fuksjonene får å bruke den som en vanlig ata100 kontroller, er enklere med highpoint 3xx. Det er nå min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå