Gå til innhold

Innstallere Ubuntu og Mediatomb...

Gjest Slettet-VrCFcccD

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-VrCFcccD

Hei, eller rettere sagt HJELP.

Jeg har fått tak i en PC (DELL 2,8GHz) som jeg skal bruke til hjemmeserver for bilder osv. Skal også streame til PS3.

Jeg har innstallert Ubuntu 7.10 (Desktop versjon) og har prøvd å innstallere Mediatomb. Har prøvd "alt", men kommer ikke i mål.

Jeg har driftet noen Unixservere tidligere, så jeg er ikke helt grønn, men....

Vær så snill og hjelp meg, og gi meg en 100% oppskrift som virker.

mvh

Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-VrCFcccD
Hvor stanger det? Installasjon? Har satt opp mediatomb mot ps3 selv, men ikke på ubuntu. Kan ikke hjelpe deg med installeringen, men hvis det er noe annet som er problemet?

Takker for all mulig hjelp.

Før jeg legger for mye arbeid ned i dette, ønsker jeg å finne en distro som andre har gode erfaringer med. Hvilken har du innstallert Mediatomb på?

mvh

Roger

Lenke til kommentar

Jeg kjører arch, og har meget gode erfaringer med denne distroen. Ulempen er at den krever litt innsats, og hvis du er ny med linux kan den virke vanskelig. Etter installasjon har du et funksjonelt men veldig basic system uten noe grafisk miljø eller hjelpemidler. Derfra bruker du pacman (en veldig god og rask pakkebehandler) til å installere det du ønsker av skrivebordsmiljøer og programmer.

Dersom du er interressert kan det være verdt å lese litt i wikien til archlinux. Beginners Guide er et bra sted å starte om du vil prøve det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...