Gå til innhold

naive lille noreg


Anbefalte innlegg

ja tasaturet mitt er altså fucka så slutt å diss skrive feila mine, du fårstår kva eg skriv.

 

- USA har fortsatt mye ressurser å gå på. Samtidig så består ikke NATO bare av USA. Ved en hypotetisk invasjon, ville vi fått støtte fra NATO.

Det skal du ikkje vere så sikker på, viss storebror ikkje går inn å hjelpe den snillaste guten i familien, så gidder ikkje lillesøsterene heller det.

 

Jo, NATO er utpint og Russland er sterke og har masser av våpen og nye fly og anna millitært utstyr.

 

det er skramande at folk berre ler av meg når eg seier eg tykjer Noreg bør passe seg litt, og berre tru det er heilt utenkjeleg at noken kjem til å angripe oss (verdas rikaste land). me trur me kan sittje her heilt tryggje, og bada i det svarte gullet vårt medan resten av verda berre står og ser på. når eit land finn ut det vil ha den delen som er sitt så kjem så klart resten av verda og skal hjelpe skars fattige noreg å behalde olja i barentshavet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

the zero: eg seier ikkje eg trur på noke som helst, eg seier det er ein moglegheit.

 

og eg seier det er skarmande korleis folk berre avfeiar det med å le og seie: "Haha, det er det dummeste jeg har hørt! Hvorfor skulle noen angripe oss her i Norge? Vi er jo bare snille og greie :D"

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Mhm. Det burde eg nok, dei styrte rike oljesjejkne frå russland kan umogleg ha bruk for meir ressursar

 

The oil industry of Russia is one of the largest in the world. Russia has the largest reserve, and is the largest exporter, of natural gas; the second largest coal reserves, and the eighth largest reserve, and is the second largest exporter, of oil. Russia is the third largest energy user.[1]

 

Russia is the largest oil producer in the non-OPEC countries, and second biggest in the world after Saudi Arabia.[2] It gives 12% of the global oil production and has a same share in the global oil export.[3]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_industry_of_Russia

Lenke til kommentar
Mhm. Det burde eg nok, dei styrte rike oljesjejkne frå russland kan umogleg ha bruk for meir ressursar

 

The oil industry of Russia is one of the largest in the world. Russia has the largest reserve, and is the largest exporter, of natural gas; the second largest coal reserves, and the eighth largest reserve, and is the second largest exporter, of oil. Russia is the third largest energy user.[1]

 

Russia is the largest oil producer in the non-OPEC countries, and second biggest in the world after Saudi Arabia.[2] It gives 12% of the global oil production and has a same share in the global oil export.[3]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_industry_of_Russia

 

Dessuten har de rikelig med oljeressurser i Barentshavet som de ikke har begynt på enda, så tror det tar lang til før et angrep pga. olje :D:p

Lenke til kommentar

jaja, og så er dei eit jævlig stort land og. så den olja gir berre hunger på meir. russia meiner jo at barentshavet tilhøyrer dei, så kvifor skulle dei ikkje prøve å ta det?

 

ja uansett er det ikje berre russland og olja eg meinte å ta opp. men det at alle her er så jævlig naive og trur ingenting kan skje med oss. sånn som f eks når eitt par norske flagg vart brende så var det jo full oppstandele og alle var heilt i sjokk :scared: ohh no liksom! korleis kunne noke sånt skje med oss i noreg?? me er jo den snillaste guten i klassen!!!

Lenke til kommentar

Det er rimelig anaerkjente grenser bortsett fra Gråsona og den tilhører ikke Norge heller, så dersom de angriper den, så angriper de blått hav og fisk! :lol:

 

Tror ikke du skal beskymre deg så mye for Russland, mange andre ting du kan beskymre deg for. Dessuten, oljealderen er mest sannsynlig snart over ;)

Lenke til kommentar

Og som jeg og Rampage har konkludert med, så tørr ikke Russland det, de vil tape mye på det. De er gjensidig avhengig med resten av verden, og dersom vi innfører økonomisk boikott, så har de tapt veldig mye. Alle land ser på hva de potensielt vinner og hva de potensielt taper på et angrep. er det sannsynlighet for at de taper mer enn de tjener lar de være. I dette tilfellet er det soleklart at de taper mer enn de vinner! :yes:

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om rørledninger, så og si hele Vest-Europa er avhengig av norsk Gass? For ikke å glemme all oljen vi leverer. Så dere som er så redd for at NATO kun er interessert i Olje, så kan dere banne dere på at de kommer til å "redde" Norge om det skulle være nødvendg.

 

Uansett, Russland sitt prestisjeprodekt Shtockman (eller hvordan i helvete det skrives) er avhengig av bla. hjelp fra StatoilHydro, hadde Russland hatt konkrete planer om å ta Norge så hadde nok ikke de vært med på laget derfra.

 

Men sant, ser trådstarter vekk fra all relevant informasjon så er jo det stor sannsynlighet for at det skjer!

Lenke til kommentar

Handelen i verden er så godt dekkende at alle er avhengige av alle. Vi er i en av våre mest fredfylte perioder på grunn av at ingen tør å angripe noen. Vi har selvsagt konfliktene i midtøsten og Asia generelt, men de har holdt på for lenge til at det gjør noe.

 

Pluss at vi har atombomber. Rett og slett for å unngå total utslettelse tør vi ikke å gå til krig.

Lenke til kommentar

Sett at trådstarter skulle ha rett i sine antakelser, hva slags løsninger har han på problemet. I følge hans egne konklusjoner er vi fucked uansett? Jeg er enig med han i en ting og det er at man ikke skal ha noen illusjoner om stormakters hensikter.

 

Russland er ikke noen stabil stat per i dag og er neppe noen trussel for Norge i nærmeste fremtid. Norge er en del av forsvarsalliansen NATO og historisk sett så har forsvarsallianser vist seg å være pålitelige. Det er ingen grunn til å tro at Norge skulle være noe unntak i så henseende.

Lenke til kommentar

Artig at du tar opp dette her. Jeg har nylig sett et par dokumentarer om dagens Russland, og det satte i gang litt tankevirksomhet. De er fortsatt ikke helt "stuereine" enda, mye rart som skjer i landet fortsatt, eller hva?

 

De hadde jo absolutt dratt nytte av å ha Norge under seg, men andre land ville sikkert reagert. Hvis de tør.

Lenke til kommentar
Vi er i en av våre mest fredfylte perioder på grunn av at ingen tør å angripe noen.

9/11 ??? ringer noken bjeller?? Dei som angreip USA den gongen var jo ikkje særleg smarte, og burde helst ikkje turt og gjort det men dei gjor det for det om.

 

 

Poenget er dei kan slå til kva tid som helst når alle minst ventar det. Plutseleg ei natt kjem russland med bombeflya sine og hærtar nord noreg, og nato og noreg vert totalt overaske tatt på senga. Det at Noreg ikkje har den fjernaste idè eller tanke om at noke sånn kan skje viser seg jo bare her i denne tråden, der folk meir prøver og latterleggjere det eg seier ;)

alle trur Russland er så svake, men det er dei faktisk ikkje, dei er sterkare no enn i sovjet-tida, då dei berre pøsa på med pengar og laga så mange bombar og fly osv som mogleg, medan no satsar dei på kvalitet, og har dei beste flya og skipa osv.

Og ein annan ting er ; det er heilt idiotisk av russia og bruke så mykje pengar på millitærmakt som dei gjer no, med tankje på situasjonen ellers i landet

Lenke til kommentar
Vi er i en av våre mest fredfylte perioder på grunn av at ingen tør å angripe noen.

9/11 ??? ringer noken bjeller?? Dei som angreip USA den gongen var jo ikkje særleg smarte, og burde helst ikkje turt og gjort det men dei gjor det for det om.

 

 

Poenget er dei kan slå til kva tid som helst når alle minst ventar det. Plutseleg ei natt kjem russland med bombeflya sine og hærtar nord noreg, og nato og noreg vert totalt overaske tatt på senga. Det at Noreg ikkje har den fjernaste idè eller tanke om at noke sånn kan skje viser seg jo bare her i denne tråden, der folk meir prøver og latterleggjere det eg seier ;)

alle trur Russland er så svake, men det er dei faktisk ikkje, dei er sterkare no enn i sovjet-tida, då dei berre pøsa på med pengar og laga så mange bombar og fly osv som mogleg, medan no satsar dei på kvalitet, og har dei beste flya og skipa osv.

Og ein annan ting er ; det er heilt idiotisk av russia og bruke så mykje pengar på millitærmakt som dei gjer no, med tankje på situasjonen ellers i landet

 

9/11 ble utført av en transnasjonal organisasjon pga. USAs innblanding i midtøsten. Ingen nasjoner tør å angripe verdens eneste supermakt.

 

Poenget er at selv om du setter deg ned og spiller World in Conflict der Sovjet går til angrep på USA. Bakkeinvasjon på vestkysten. Så er ikke dette ett plausibelt scenario i dagens situasjon og du trenger ikke være livredd for det. Russerne er sterke ja, men NATO er sterkere. Og russerne ville som vi har sagt så mange ganger. Tapt mer enn de hadde tjent på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...