lando calrissian Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er det en oppskrift på hvordan mann skal gå frem når man skal analysere en bok? hvor jeg skal begynne, slutte, hva jeg skal ha med, osv? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Dette skal du vite. Gjør leksene dine selv. Lenke til kommentar
Kakko Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg trenger også svar på dette. Hadde et fint skriv før om rekkefølgen men har mistet det. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Man finner vel ganske greie oversikter ved å søke på litteraturanalyse på nett, men hvis ikke dere orker å google det, gjør heller ikke jeg deg og tar det heller fra hodet (med forbehold om mangler osv.). Innledning: Presenter boka med tittel, forfatter, forlag, utgivelsesår, hvor boka er skrevet osv. Hvis du vet noe om forfatteren som er relevant for oppgaven, er det lurt å ta det med. Plott: Fortell kjapt om handlingen i boka uten å røpe for mye. Hovedpersoner: Presenter disse med navn, historie, personlighet og annet som kan være relevant. Knytt dem gjerne til hverandre. Tema: Hvilke temaer tar boken fra seg? Begrunn teorien din med eksempler tatt fra teksten. Husk å sitere og henvise til sidetall. Konklusjon: Summer opp hovedtrekkene av oppgaven. Husk å være bevisst på vinklingen din: forfatterorientert, leserorientert, feministisk etc. Dette gjelder kun hvis læreren deres har tatt det opp. 3 Lenke til kommentar
Kakko Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Takk for fin liste, får meg litt på vei! Søkte faktisk på google opp og ned, frem og tilbake på både "bokanalyse", "litteraturanalyse" m.m men fant null av fine forklaringer og lister. Fant derimot denne tråden Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jøss, så rart! Godt å kunne hjelpe, i hvertfall. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå