axis Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 kjøpte 2 av denne ram pakken : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054 men har kun plass til den 3 av brikkene, kan jeg bruke en av ram brikken i den ene pakken ? eller må dei vere sammen ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 for best mulig ytelse bør de være sammen, men de må ikke, men bare 3 ram slotter? er det fordi du har noe ram fra før som du heller vil ha i den siste slot'en eller har du bare 3 slots? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kun plass til "den 3. av brikkene" eller "3 av brikkene"? Er den "ene pakken" en av de pakkene du nå har kjøpt, eller en av de gamle? Jeg sleit like mye som SirAmp med å tyde denne Men hvorfor kan du ikke bruke alle 4 når du allerede har kjøpt de, i stedet for å blande inn noen andre brikker? Det virker jo helt meningsløst (unnskyld uttrykket) å kjøpe 4 stk og legge en eller flere i skuffen og blande de resterende med andre. Lenke til kommentar
axis Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 skal jeg forklare bedre. har 2 pakker (4gb ram ca.) på 32 bits vista kan man ikke få mere en ca 3,25gb som jeg har forstått, så da lurte jeg på å ta ut en slik at det står 3 i maskinen ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 du trenger ikke å ta det ut, fungerer flott å ha det i er på litt tynn is nå, men tror det gir bedre ytelse å ha alle brikkene i, siden du da vil kunne bruke dual channel (?) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det har du helt rett i. 2 brikker = optimalt, 3 brikker bør man helst unngå, og 4 brikker er bedre enn 3. men ikke fullt så bra som 2. (Man merker ikke forskjell akkurat) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå