Gå til innhold

Er dere lei alt maset om miljøet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Solheim ble EID på Natur og Ungdoms årsmøte.

 

Litt kjipt å tape for en gjeng unger.

En gjeng unger som stemte for å være MOT videre forskning på atomkraft... :ermm:

 

Wait, pro-miljø men anti atomkraft? 0_o

 

 

Ja!

Et eksempel på saker på landsmøtet:

 

"La oss bygge ut vindkraft!!!!!111"

*ca. alle stemmer for*

 

og så rett etterpå:

"Vi må aksjonere og stå imot utbyggingen av kraftlinjen på finnmarka! Den ødelegger for reinsdyrene!!!!"

*ca. alle stemmer for*

 

 

Så neste sak:

 

"Siden *en eller annen fanatisk miljøvernorganisasjon* mener at vi må kutte 90% av ALLE klimagassutslipp innen 2050, så må vi også mene det!!!!!11"

*ca. alle stemmer for*

 

HERREMIN, hvordan i svarteste skogen skal man klare å slippe ut bare 10% av alle klimagassene? Seriøst, det blir kjipt for NU å sykle fra Alta til Østfold hvert år i Januar for å dra på årsmøte.

Lenke til kommentar

Er 100% enig. Hvis vi virkelig skal bli klimanøytrale så bruk pengene fra utenlandsstøtten til å bygge rens i kina. Er sånn nå for tiden at hører jeg ordet klima på tven så skrifter jeg kanal.

 

 

EDIT:

- Hadde vi ikke en debatt for mange år siden om global nedkjøling

- Isidenen har mange mange år tusener forsinket

- Mennesklige utslipp av CO2 står for mellom 2-6% av det totale utslippet

- Om vi har null forurensning så vil vi fremdeles ha globaloppvarming om det er tilfellet.

- Om vi slutter helt og forurense så vil det kanskje kjøpe oss litt mer tid.

- Er så sykt mye miljø overdrivelser der ute. Al Gore sin film og mye han sier, at FNs klimapanel er helt enig, at fleste parten har skjønt miljøproblemet osv.

 

EDIT2:

http://www.bt.no/meninger/article349310.ece

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
- Hadde vi ikke en debatt for mange år siden om global nedkjøling

 

Populærpressen snakket mye om det, men hypotesen hadde aldri signifikant vitenskapelig støtte. Skal vi høre på vitenskapen eller populærpressen denne gangen?

 

"Global cooling in general can refer to a cooling of the Earth. More specifically, it refers to a conjecture during the 1970s of imminent cooling of the Earth's surface and atmosphere along with a posited commencement of glaciation. This hypothesis never had significant scientific support, but gained temporary popular attention due to press reports following a better understanding of ice age cycles and a slight downward trend of temperatures from the 1940s to the early 1970s."

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_cooling

 

- Mennesklige utslipp av CO2 står for mellom 2-6% av det totale utslippet

- Om vi har null forurensning så vil vi fremdeles ha globaloppvarming om det er tilfellet.

For å si det forenklet så er det en likevekt av CO2 i naturen og våre utslipp hoper seg opp utover denne balansen. Hvis 2-6 prosent av en stor pengesum hoper seg opp på bankkontoen din årlig, så blir det ganske mye over tiår. Men en del av dette absorberes i havet. Etterhvert som det blir mye CO2 i havet og havet blir varmere og surere (Norskehavet har blitt ca. 30% surere ), er det mindre som blir absorbert i havet og mer som blir liggende i atmosfæren.

Endret av Tokse
Lenke til kommentar
NASA MELDTE nylig at det pågår en global oppvarming på Mars. Hva er årsaken? Ekspertene vet ikke.

 

Er det mennesker og fabrikker på mars nå da?

 

Akkurat!!! Dette er det motsatte av istid!

 

Tenk på hva Al Gore tenker og sier når han ikke er på lufta. "yes i screwed you all, now i'm rich" Det var litt på spissen men det forundrer ikke meg om det er en del av sannheten.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar
NASA MELDTE nylig at det pågår en global oppvarming på Mars. Hva er årsaken? Ekspertene vet ikke.

 

Er det mennesker og fabrikker på mars nå da?

Les 19 innlegg tilbake.

Man nekter i det hele tatt å vurdere det før man ser den samme oppvarmingen på samtlige planeter i solsystemet.

 

Jorden er unik og magisk menneskeskapt CO2 har skylden, dermed basta! Og selv om temperaturen går ned så går den opp, dermed basta!

Lenke til kommentar
Man nekter i det hele tatt å vurdere det før man ser den samme oppvarmingen på samtlige planeter i solsystemet.

 

Det blir sikkert vurdert den dagen man faktisk kan si at mer enn 1-2 andre planeter viser en reell oppvarming (2 observasjoner av været på Pluto med 14 års mellomrom teller liksom ikke)

Lenke til kommentar

Er faktisk så forbanna drittlei av å høre politikerne messe inn og ut om hva som må gjøres, bare for å i praksis ikke gjøre en drit.

 

Men det jeg syns er litt interessant er hvordan jeg selv merker hvordan miljøet har forandret seg.

Fra så tidlig jeg kan huske til det året jeg ble 13 år så har vannet nedefor der foreldrene mine bor, vært dekket med trygg is. Og ikke en gang siden har dette vært tilfellet.

En annen ting er at da jeg var i Finnmark i januar 2005 så var det konstant -30 grader (føltes det som), og i ettertid så har temperaturen allerede vært flere ganger over 0 grader. ( samme i fjor)

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar
Ja, men temperatursvingninger betyr ikke noe i utgangspunktet. Det har vært temperatursvingninger så lenge vi kan måle, og dette er ikke det minste uvanlig.

 

Ikke kom her og fortell meg at grunnen til at vi i de siste 10 årene ( i hvertfall på vestlandet) ikke har hatt en skikkelig vinter er vanlige klimaendringer, når de på nyhetene senest i går presenterte en rapport som sa det samme om Oslo/akershus. Rapporten sa også at det kom til å bli mye verre for regionen som undersøkelsen ble bestilt av.

Lenke til kommentar

"Ja, men temperatursvingninger betyr ikke noe i utgangspunktet"

 

Klart de betyr noe i utgangspunktet. Det er en grunn til at noe skjer, uansett hva det er. Kaster man en stein og den lander på bakken, så er det en grunn til det. Går temperaturene opp og ned som en jojo og vi ikke lenger har stabile vintre så er det en grunn til at det skjer.

POENGET mitt er at når den grunnen ikke er av naturlige årsaker, så er det grunn til bekjymring.

Lenke til kommentar
"Ja, men temperatursvingninger betyr ikke noe i utgangspunktet"

 

Klart de betyr noe i utgangspunktet. Det er en grunn til at noe skjer, uansett hva det er. Kaster man en stein og den lander på bakken, så er det en grunn til det. Går temperaturene opp og ned som en jojo og vi ikke lenger har stabile vintre så er det en grunn til at det skjer.

POENGET mitt er at når den grunnen ikke er av naturlige årsaker, så er det grunn til bekjymring.

Enig. Men hjelper lite når det ikke er sikkert.

Og det blir jo alltid syting fra klimafrelste om at man ikke skal bruke korte perioder på 30 år og hele pakka, men det totale. Så hvorfor i svarte granskauen brukes det da "jeg husker vintre med snø :( :( :( "?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...