Gå til innhold

Er dere lei alt maset om miljøet?


Anbefalte innlegg

Nei, jeg synes man burde gå å hente de 5000 i vrakpant hvis man kjører en bil som er eldre enn 10 år gammel. En får neppe solgt den for mer uansett.

 

Haha, FrP reduserer klimautslipp. Gått av banen. Med mer fly, gasskraftverk, mer bilisme, deregulert industrimarked, deregulert forbruksmarked, deregulert kjemikaliemarked, billigere bensin, færre bomringer, flere motorveier, økt oljeboring, kullutvinning, rasert kollektivtrafikk etc. Moroklumpen.

 

Det eneste FrP forslaget som kan redusere klimautslipp er at folk er for fulle på billig sprit til at de kan kjøre forsvarlig.

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke for meg at det vil sprette opp masse fabrikker i Norge, at folk vil fly mere eller at noen vil begynne å kjøre bil frem og tilbake hele dagen om Frp kommer til makten, men noen liker tydeligvis å ha skremmebilder uansett hvor virkelighetsfjerne de er.

 

De fleste kjører faktisk bil fordi de trenger å forflytte seg fra A til B. Med bedre veier og nyere biler vil man forflytte seg fra A til B med mindre forurensing, man vil bruke mindre tid og man vil gjøre det med mye færre ulykker. Man gir altså rett og slett nordmenn bedre livskvalitet og mere frihet, men det er jo fyfy for sosialistene.

Lenke til kommentar
Ikke legg FrP banndom i munnen på meg.

 

Hva var det FrP foreslo? Var det å øke vrakpanten fra 5000,- til noe? Nei, det var å redusere prisene på ny bil. Det er milevis forskjell. En ny bil tilsvarer opptil ti år med bruk av en bil.

 

Samtidig som de støtter biler med økt drivstofforbruk, fjerning av miljøavgifter som ville ha betalt for subsidiene. Økt bygging av vei. Fjerning av bomstasjoner som ville ha betalt for kollektivtrafikk. Ingen ny avgift på diesel for harmonisere med bensin, til tross for at diesel er mer miljøgiftig. Avregulering av miljøgifter og utslipp.

 

Det er typisk dette partiet. De finner på *et* forslag for syns skyld, samtidig som de ikke snakker om de hundrevis av konkrete tiltakene de er imot. Det kalles populisme. Showsaker, som de uansett vet ikke ville bli stemt igjennom, men som de kan bruke retorisk.

 

Og hvorfor skulle de bry seg? De tror jo ikke på global oppvarming, da i strak motsetning med 96% (faktisk tall) av norske forskere.

 

Haha, snakk om å skyte seg selv i foten.

 

Du forstår kanskje ikke at en ny bil forrurenser adskillig mye mindre enn ett gammelt vrak. Vrakpanten på 5000 kroner hjelper lite når du ikke har råd til å kjøpe en ny bil, da har du ikke noe transportmiddel lenger. Du ser heller ikke ut til å forstå at en dieselbil forbruker mindre drivsstoff enn en bensinbil, slik at utslippene per kjørte mil i realiteten er mindre. Det er forøvrig merkelig at den samme bilen koster omtrent det dobbelte i Norge som i Sverige, forrurenser ikke bilene i Sverige kanskje?

 

Hadde bare pengene som ble tatt inn i miljøavgifter, bompenger, miljøavgifter osv blitt brukt nettopp for å forbedre miljø, veier og andre trafikkmessige forhold så hadde det vært greit, men så er dessverre ikke tilfelle. Pengene underslås og kastes bort på annet tull. Det er en grunn til at Norge har rævva veistandard sammenliknet med andre land vi kan sammenlikne oss med. Har du vært i Sverige, Danmark, Tyskland eller Polen på biltur? De norske veiene er en skam og med de avgiftene staten soper inn i avgifter på bilister i året så er det helt utrolig at de ikke klarer å få til det fattigland som Polen klarer. Jeg tror nok at det har mye å gjøre med handlingslammelsene som venstresiden ser ut til å plages av.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at det har mye å gjøre med handlingslammelsene som venstresiden ser ut til å plages av.

Dette er en politikk diktert av cappuchino-sosialister som bor på Grünerløkka og som ikke skjønner hvorfor folk absolutt skal kjøre bil og ikke kan ta trikken eller toget (om de skal til en annen by) istedenfor.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Jeg er i grunnen mer opptatt da av å få flest mulig av veiene og til å slutte å bruke bil.

Hva er så planen din for de som har svært dårlig eller ikke noe kollektivtilbud? Høyere skatt?

 

 

er desværre vanskelig og tenke slik for oss som bor i nord-norge, mye ødemark her oppe :)

 

men i de store byene kunne man helt klart gjort tiltak for og resdusere bilbruk. og da tenker jeg ikke og tvinge folk med avgifter, men faktisk og ha et tilbud som funker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bil jeg, selv om det hadde vært pratisk for meg med bil - selv om jeg ikke har bil så er jeg uening i mange av tiltakene mot bilistene. Årsaken er at jeg klarer å se litt lenger enn min egen nesetipp. Jeg har forståelse for at unger skal bringes til barnehage, folk skal på jobb, man må handle, hente ungene, bringe ungene på alskens treninger osv. Å få en slik kabal til å gå opp ved bruk av kollektivtilbud kan for mange være nærmest umulig.

 

Jeg som bare har meg å tenke på har ikke noen problemer, jeg hadde det da jeg hadde samboer fordi jeg ofte var gretten etter å ha brukt 1t 45m på å komme meg fra jobb til hjemmet. Med bil ville jeg halvert reisetiden. Nå har det ikke noe å si om jeg er litt gretten når jeg kommer hjem, jeg kan godt lage søppelmiddag hele uka fordi jeg ikke gidder å lage skikkelig mat.

 

Jeg synes det blir helt feil å straffe ett nødvendig gode. For veldig mange er ikke bilen noen luksus, men en nødvendighet for å få kabalen til å gå opp.

Lenke til kommentar
Du ser heller ikke ut til å forstå at en dieselbil forbruker mindre drivsstoff enn en bensinbil, slik at utslippene per kjørte mil i realiteten er mindre.

Dette trur eg ikkje er heilt korrekt. Dieselbilar har etter slik eg har forstått det eit mykje høgare utsleppsnivå av NOx-gassar. Dette er jo fyfy-gassar i miljøsammenheng.

 

Det er forøvrig merkelig at den samme bilen koster omtrent det dobbelte i Norge som i Sverige, forrurenser ikke bilene i Sverige kanskje?

Tullete utsagn. Forskjellige statar har forskjellige avgiftssystem. Kan ikkje sjå noko poeng i å sammenligne på denne måten. Ikkje misforstå, eg er slett ikkje for å doble prisen på bilar med avgifter, men denne samanlininga di blir tullete.

 

Hadde bare pengene som ble tatt inn i miljøavgifter, bompenger, miljøavgifter osv blitt brukt nettopp for å forbedre miljø, veier og andre trafikkmessige forhold så hadde det vært greit, men så er dessverre ikke tilfelle.

Ein slik måte å forvalte pengar på fungerar kun i eit partiprogram til FrP. Pengane kan ikkje i alle tilfeller gå ut igjen til der dei kom i frå. Mange utgiftspostar AS Norge har, bidrar i liten eller i ingen grad med inntekter, kor skal då desse utgiftspostane få pengar frå? La meg tippe, oljefondet?

 

Pengene underslås og kastes bort på annet tull. Det er en grunn til at Norge har rævva veistandard sammenliknet med andre land vi kan sammenlikne oss med. Har du vært i Sverige, Danmark, Tyskland eller Polen på biltur? De norske veiene er en skam og med de avgiftene staten soper inn i avgifter på bilister i året så er det helt utrolig at de ikke klarer å få til det fattigland som Polen klarer. Jeg tror nok at det har mye å gjøre med handlingslammelsene som venstresiden ser ut til å plages av.

Kan vi verkeleg samanlikne oss med Sverige, Danmark og Tyskland? Landa er topografisk heilt ulike. Det er klart at det er mykje billegare å bygge veg i Danmark, landet er jo paddeflatt og der er ikkje akkurat eit voldsomt problem med telehiv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...