Gå til innhold

Er dere lei alt maset om miljøet?

Anbefalte innlegg

Jeg er drittlei det og jeg blir sint hver gang det er intervjuet en person fra belona eller grønn ungdom. Stakkars hjernevaska folk.

Det er greit og passe på hva vi slipper ut men den er grenser, vi trenger ikke snu hele Norge på hodet. Norge skal redde hele verden! :|

Egentelig kunne vi i Norge driti loddrett i alt det miljømaset, Norge utgjør ikke 1% av all verdens utslipp engang.

Håper det ender med at folk boikotter alt, så kanskje politikerne lærer at det ikke nytter og heve bensinprisen. Hvis vi skulle heva bensin og dieselprisen hvordan skulle det ha gått med kollektivtransporten da? Hadde blitt like dyrt som å kjøre bil, lite gjennomtenkt!!

Noen som er enige?

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes det er bra med initiativer for å spare miljøet, men akkurat drivstoffprisene irriterer vettet av meg, jeg er elektrikerlærling og har stort sett forskellig arbeidssted hver dag, så kollektivtransport er mer eller mindre utelukket. Selv om jeg kjører en ganske gjerrig 1,8 liter står drivstoff for en ganske stor andel av mine utgifter. så bensinprisen har ganske mye å si for meg som ikke har spessielt god råd.

Men jeg tviler veldig på at de som kjører "store stygge bensinslukere" vil kjøre noe mindre eller kjøpe en bil med mer fornuftig forbruk selv om drivstoffprisene skulle øke et par kroner. så dette er etter min mening et titak som rammer helt feil.

Lenke til kommentar
synes det er bra med initiativer for å spare miljøet, men akkurat drivstoffprisene irriterer vettet av meg, jeg er elektrikerlærling og har stort sett forskellig arbeidssted hver dag, så kollektivtransport er mer eller mindre utelukket. Selv om jeg kjører en ganske gjerrig 1,8 liter står drivstoff for en ganske stor andel av mine utgifter. så bensinprisen har ganske mye å si for meg som ikke har spessielt god råd.

Men jeg tviler veldig på at de som kjører "store stygge bensinslukere" vil kjøre noe mindre eller kjøpe en bil med mer fornuftig forbruk selv om drivstoffprisene skulle øke et par kroner. så dette er etter min mening et titak som rammer helt feil.

Bensinprisen kunne vært på 10 kr litern og 8,50 for diesel sånn som det omtrent var før. Det er så lett for politikkerne å gå ut å si noe sånt, det finnes jo ikke gjennomtenkt i det heletatt.

Lenke til kommentar

Jeg synes vi hører alt for lite mas om miljøet. Og mest sannsynlig er det "Global oppvarming" sin feil.

Nesten alt man hører om på nyhetene er klimaendringene, noe som får oss til å føle oss maktesløse. Men det finnes sinnsykt mange miljøproblemer som virker som de er blitt glemt bort, og som man faktisk kan gjøre mye med.

Forsøpling av naturen, av sjø og vann, luftkvaliteten særlig i byer, utryddelse av dyrearter, og utallige andre ting har bare blitt gjemt bort. Og hvis vi i Norge greier å kutte ned vårt helt sinnsyke konsum av underholding og luksusvarer, vår latskap overfor vårt liv og helse som får oss til å velge enkle og usunne løsninger som å kjøre bil\buss istedetfor å gå\sykle eller kjøpe frossenpizza istedetfor å lage noe ordentlig god og sunn mat, og faktisk begynner å bruke naturen vår litt mer, så kan vi greie å lage landet om til et langt langt bedre sted å bo. Og som en bieffekt så vil vår del av klimagassutslippet reduseres, noe som er en fin bonus.

Men neida, la oss bare fortsette å syte om klimaendringer. For det er vel best å holde fokus på det som får oss til å føle oss maktesløse. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vi hører da nesten aldri noe som helst om miljøet lenger, det eneste jeg kan huske er noe om slam i Oslofordjen. Det virker som om alle problemene med miljøet er løst, og det eneste problemet vi står ovenfor er global oppvarming.

Og hvis det var global oppvarming du siktet til i utganspunktet; Ja, jeg er lei!

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Egentelig kunne vi i Norge driti loddrett i alt det miljømaset, Norge utgjør ikke 1% av all verdens utslipp engang.

85% av verdens ressurser er fordelt på 20% av verdensbefolkning.

Og? Skal vi sende ned robotbikkjer og flere tonn med aluminium ned dit?

Men for å svare på spørsmålet, ja jeg er drittlei! Folk har så lite peiling. Ta hydrogenbiler for eksempel. Den utnytter en liter fossilt brensel med ca halvparten (litt usikker på forholdet) iforhold til en vanlig bil. Men vi får aldri høre om baktankene, neida. Her skal vi øke priser på alt for å få ned forbruket og mer penger i kassa. Vi kan heller ikke satse, for det er plutselig ikke vårt ansvar.

:roll: på politikere som bruke miljø som et argument for skatter.

(Nå velger jeg å blande miljø og klima litt fordi jeg er usikker på hva trådstarter spør etter)

Lenke til kommentar
Jeg er på ingen måte lei av miljøsnakket. Klimaendringene er med 99,9% (+++) et faktum, og det er bedre å gjøre noe nå enn å vente.

Fakta er at de 10 siste årene har den globale temperaturen faktisk gått ned selv om CO2-nivået har økt, men når det er religion slik som i dette tilfellet biter ikke fakta på hysterikerne.

Lenke til kommentar

Tror du har lest feil, de 10 varmeste årene i verdens historie har vært de siste 15 årene, da kan ikke temperaturen ha sunket så veldig mye... Hadde det vært kaldere enn normalt ville ikke isen ha smeltet! (Du kan teste selv, ta en is ut av frysen, se om den smelter eller ikke i et rom med vanlig temperatur)

Lenke til kommentar
Tror du har lest feil, de 10 varmeste årene i verdens historie har vært de siste 15 årene, da kan ikke temperaturen ha sunket så veldig mye... Hadde det vært kaldere enn normalt ville ikke isen ha smeltet! (Du kan teste selv, ta en is ut av frysen, se om den smelter eller ikke i et rom med vanlig temperatur)

Han sa aldri at det var minusgrader overalt... Is kan smelte selv om det er høyere temperatur enn lav temperatur, om ikke normalen er akkurat 0o C da?

Lenke til kommentar
Tror du har lest feil, de 10 varmeste årene i verdens historie har vært de siste 15 årene,

Tullprat! Hvor mange år tilbake tror du egentlig "verdens historie" går? Du er klar over at det før var regnskog der Nordishavet nå er? Og at det før det var enda varmere?

da kan ikke temperaturen ha sunket så veldig mye... Hadde det vært kaldere enn normalt ville ikke isen ha smeltet! (Du kan teste selv, ta en is ut av frysen, se om den smelter eller ikke i et rom med vanlig temperatur)

Hva er "normalt" når vi har en jord hvor temperaturen hele tiden endrer seg. Du snakker som om jordan skal være et statisk system og at det nå endrer seg for første gang.

Etter en rekord i nyere historie i 1998 har temperaturen gått ned.

GlobalMonthlyTempSince.gif

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatru...hp?artid=515594

http://www.nyhetsblikket.no/?category=milj...v_naturen_selv/

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Tullprat! Hvor mange år tilbake tror du egentlig "verdens historie" går? Du er klar over at det før var regnskog der Nordishavet nå er? Og at det før det var enda varmere?

Du snakker her om ganske langt tilbake i førhistorisk tid. Verden den gangen var totalt annerledes pga. bl.a. kontinentaldriften. Hadde The zero skrevet i 'historisk tid' istedetfor 'verdens historie' som er litt diffust, så hadde det han skrev vært fullstendig korrekt.

Hva er "normalt" når vi har en jord hvor temperaturen hele tiden endrer seg. Du snakker som om jordan skal være et statisk system og at det nå endrer seg for første gang.

Selv om temperaturen alltid har endret seg er det fortsatt ingen god ide å framprovosere radikale klimaendringer gjennom utslipp av drivhusgasser!

Det har svært lite for seg å snakke om trender over så korte tidsperioder. Vi får vente og se hva som skjer når solen nå kommer ut av det nåværende solminimumet.

Lenke til kommentar

Klimaet i verden har vært i endring i minst 4.5 milliarder år. Det har ALDRI vært stabilt.

Hvis mennesket hadde prøvd å forandre klimet så det ble konsekvenser av det, hadde vi aldri i verden klart det uten å samle sammen all brennbart materiale i verden, inkl. skog selvsagt, samle det oppå isbreer, polene osv, og så tent på :)

Edit: Visst faen er jeg lei.

Det har svært lite for seg å snakke om trender over så korte tidsperioder. Vi får vente og se hva som skjer når solen nå kommer ut av det nåværende solminimumet.

Nettopp! Men likevel drar forskere frem data fra knapt hundre år siden og presenterer kurver som de ikke kan bli enige om formlene på engang som harde fakta!

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Jeg er drittlei det og jeg blir sint hver gang det er intervjuet en person fra belona eller grønn ungdom. Stakkars hjernevaska folk.

Det er greit og passe på hva vi slipper ut men den er grenser, vi trenger ikke snu hele Norge på hodet. Norge skal redde hele verden! :|

Håper det ender med at folk boikotter alt, så kanskje politikerne lærer at det ikke nytter og heve bensinprisen. Hvis vi skulle heva bensin og dieselprisen hvordan skulle det ha gått med kollektivtransporten da? Hadde blitt like dyrt som å kjøre bil, lite gjennomtenkt!!

Noen som er enige?

Norge er et av verdens største drittland!

De sender en hel haug av penger til irak eller så, og pengene FORSVINNER!!! Mend e fortsetter å sende. Hvor kommer pengene fra? DET ER VÅRE PENGER! Skatten!

Hva annet gjør de? Joda, setter opp prisen på drivstoff, og busspriser og rabber gjelder ikke før du kjører så å så langt.. Jeg går på vgs, og bor under 3 mil hjemmenfra. Jeg har et kort som skal gi meg 50% rabatt, men det gjelder ikke, fordi jeg ikke kjører langt nok.. PISSPREIK!!

Bondevik kan henge seg!

Også snakker de om utgifter g sann for at vi skal fyre i peisen hjemme for å få varme.. HVA OM VI IKKE HAR RÅD? Skal vi fryse i hjel? VI-BOR-I-POKKERS-NORGE!

Også kommer "den store miljøkrisen". PISSPREIK. for litt over 400 år siden var det akkurat sann som nå. Også er det litt merklig da, for kurvene de viser, viser ikke så veldig langt tilbake, så man ser ikke det i en helhet.. Er det ikke litt rart?

Blir ikke mer dritt en Norge.. Derfor skal jeg UT etter VGS

Lenke til kommentar

JA!!!!!!

Det jeg er mest lei av er alle avgifter som legges på i miljøets navn!!

Ser ikke for meg at et fly forurenser mindre p.g.a. at noen kjøper co2 kvote for å fly!

Er lei av politikere som skal detaljstyre vår hverdag, mens de selv sitter i baksetet på hver sin bil med sjåfør !! (er ikke noen små el.biler heller)

Hvis de mener alvor med miljøpraten sin så kan de gå fra Stortinget til Slottet når de skal i Statsråd, bare for å vise at de mener noe med det de sier! Ikke hver sin limousin!

Og hvorfor skal alle reise hele Norge på langs når det er lokalvalg!! Spar miljøet og la de lokale lederne drive den valgkampen!

Skulle gjerne tatt buss/kollektivtransport til jobben, da kunne jeg ha solgt den ene bilen og spart masse i utgifter (les avgifter), men jeg bor ca. 28km fra arbeidssted og måtte starte dagen før for å komme på jobb i tide slik rutene er her jeg bor!

Lenke til kommentar

Noen som er enige?

Norge er et av verdens største drittland!

De sender en hel haug av penger til irak eller så, og pengene FORSVINNER!!! Mend e fortsetter å sende. Hvor kommer pengene fra? DET ER VÅRE PENGER! Skatten!

Hva annet gjør de? Joda, setter opp prisen på drivstoff, og busspriser og rabber gjelder ikke før du kjører så å så langt.. Jeg går på vgs, og bor under 3 mil hjemmenfra. Jeg har et kort som skal gi meg 50% rabatt, men det gjelder ikke, fordi jeg ikke kjører langt nok.. PISSPREIK!!

Bondevik kan henge seg!

Også snakker de om utgifter g sann for at vi skal fyre i peisen hjemme for å få varme.. HVA OM VI IKKE HAR RÅD? Skal vi fryse i hjel? VI-BOR-I-POKKERS-NORGE!

Også kommer "den store miljøkrisen". PISSPREIK. for litt over 400 år siden var det akkurat sann som nå. Også er det litt merklig da, for kurvene de viser, viser ikke så veldig langt tilbake, så man ser ikke det i en helhet.. Er det ikke litt rart?

Blir ikke mer dritt en Norge.. Derfor skal jeg UT etter VGS

BONDEVIK??

Er vel noen år siden han hadde noe med dette å gjøre!!

Nå er det AP(ENE) som styrer!! (monkey business)

Lenke til kommentar
Selv om temperaturen alltid har endret seg er det fortsatt ingen god ide å framprovosere radikale klimaendringer gjennom utslipp av drivhusgasser!

Hvor i alle dager tar du det fra at CO2 skal gi radikale klimaendringer? Sjekk historiske data fra isprøver så ser du at temperaturøkningen bestandig kommer først og så kommer økningen i CO2-nivået. Det er altså temperatur som styrer CO2-nivå og ikke motsatt.

Det er morsomt å se at klimahysterikerne nekter å bruke lange tidsperioder da det viser at de tar feil og nå nekter de også å bruke tidsperioder på under 10 år da disse også viser at de tar feil. Og likevel tar de stadig enkelte stormer som bevis for global oppvarming. :tease:

Det skal godt gjøres å finne mindre opplyste og mindre konsekvente personer enn de CO2-troende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...