nag-sinn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvor finner jeg biosen så jeg kan fixe litt på ting og tang (på en siemens) eks på L2 cachen, øke hastigheten, har en celeron 1,7 noen forslag? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Vet ikke om du bør "fixe" så mye på ting og tang hvis du ikke vet hvor BIOSen er :-? Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Vel, du kan finne BIOS brikka på hovedkortet, skal være inærheten av bios batteriet. Den er nokså enkel å finne. , tror nok du mente hvordan du starter opp den på datamaskinen din, det er nokså enkelt, du holdet inne Delete knappen når maskinen startet opp, så kommer du inn i BIOS, på en gammel Compaq Presario jeg har er det F10 mulig det er det på din maskin også, men det er nok Delete ja. Lenke til kommentar
pbn Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 nå har ikke jeg vært borti en slik maskin, men mange ferdige maskiner à la compaq, fujitsu-siemens osv har fjernet muligheten for å gå inn i BIOS når du starter opp. For å komme inn må man ha en bootdisk som man laster ned fra nettet... Men vanligvis skal det stå "trykk en eller annen knapp" for å komme inn i BIOS/SETUP. Vanligvis er det Delete og av og til F10. Ta å bla i manualen som fulgte med PCen/hovedkortet Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 prøv F1 og Ins eller del knappen virker sikkert da... Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 ok takk. burde jeg sette L2 cachen til 256kb (har 128kb nå) på en cel 1,7ghz? kan jeg både sette opp L2 cachen til 256 og kokke cel1,.7 til 2,2? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 ok takk. burde jeg sette L2 cachen til 256kb (har 128kb nå) på en cel 1,7ghz? kan jeg både sette opp L2 cachen til 256 og kokke cel1,.7 til 2,2? Eg tror du må lese litt om hva L2 cachen har som funksjon, har du 128KB kan du ikke øke den med å sette den til 256KB i bios. Hadde det vert mulig ville eg hatt ett par MB L2 cache :wink: Skal du klokke cellyen din må du gjøre det via FSB. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 hvordan gjør jeg det kjetil? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Denne guiden er en fine start for deg å lære det, er letter å lese den enn at eg skal prøve å forklare deg hvordan du gjør det :wink: http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html Lenke til kommentar
francis Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hvor finner jeg biosen så jeg kan fixe litt på ting og tang (på en siemens) eks på L2 cachen, øke hastigheten, har en celeron 1,7 noen forslag? celeron 1,7 hadde et forslag: La meg være i fred eller ihvertfall dø sammen med Biosen..- eller er det en die hard Bios? søren og.... Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 ok ferdig. skal ikke bruke noe mer vifte eller lage hull i kabinettet. bare d som er i maskinen fra før. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 dessuten kommer jg ikke inn på bios bare til noe annet hvor jg kan styre det delte minnet til skjermen og strømforbruk osv Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det er ikke alle versjoner av bios/hovedkort som lar deg få stille på dette. Det kan hjelpe å flashe biosen. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 dessuten kommer jg ikke inn på bios bare til noe annet hvor jg kan styre det delte minnet til skjermen og strømforbruk osv Joda, du er nok inne i biosen. Bios er oppstartprogrammet til PCen. Denne i sin tur starter opp operativsystemet fra din harddisk. Det du sikkert mener med å komme inn i bios betyr at du kommer inn i setup programmet til biosen. På merke-PCer ala Dell, HP, Siemens så har de egne bioser hvor man ikke kan stille på så mange ting. Det er kjipt hvis man ønsker å overklokke, lese av temperaturer osv. Hvis man har gjort endringer i setup programmet, saves disse når du exiter programmet. Disse settingene lagres i et minne som holdes i live at et lite klokkebatteri. Det er lett å oppdage hvis du åpner PCen. Hvis du ønsker å lære deg å mekke PC, så anbefaler jeg at du alierer deg med en du kjenner som har mekket litt før og kjøper et standard hovedkort, fra Abit, ASUS, MSI eller lignende. På de de mest avanserte av disse kortene kan du stille inn alt du kan drømme om og litt til... Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 ok (tror jeg venter en stund med det jeg ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå