Gå til innhold

Vann kjøling av strømforsyninga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes oljer som ikke leder strøm (i såfall omtrent som luft). Jeg vet 3M produserer disse, men 3M har ikke svart på mine forspørsler.

Lag deretter et kar å ha dette oppi, sett på en radiator og en pumpe så er du i mål.

Evt så kan du sette Maskina eller kun PowerSupply'et i et annet rom, evt ut av huset. Til PSU forflyttingen trenger du en laaang ATX kabel.

mvh Troxx

Lenke til kommentar

Overdriver du ikke litt?

Du kan høre at vannet strømmerigjennom slangene , og en papst 12db 80mm vifte er jo like greit da.

Min vannkjøling (Kvitta meg med den nå fordi den kortslutta datan)bråker i allfall mer en 12db.

Lenke til kommentar

For og kjøle ned strøm forsyningen kan du jo prøve og bytte ut kjøleribbene med vanblokker.

Eller den vesken fra 3M som forøvrig heter Fluorisert eller noe slikt kan du sikkert og bruke.

Det eneste er at den koster sinsykt mye nermere 500 kr per liter tror jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-09 12:07, Troxx skrev:

Det finnes oljer som ikke leder strøm (i såfall omtrent som luft). Jeg vet 3M produserer disse, men 3M har ikke svart på mine forspørsler.

Lag deretter et kar å ha dette oppi, sett på en radiator og en pumpe så er du i mål.

Evt så kan du sette Maskina eller kun PowerSupply'et i et annet rom, evt ut av huset. Til PSU forflyttingen trenger du en laaang ATX kabel.

mvh Troxx

Du kan vannkjøle PSU på en ganske simpel måte.

Du bygger kammer rundt de ribbene som er der av plast(som du lar vannet stømme gjennom). Husk å tett godt med epoxy eller silikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...