Eide'n Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) hei Eg har ein eldre bærbar som eg har installert Ubuntu. Som eg ønske å bruke den som WAP(noe lignende Windows dele fuksjon). Men eg veit ikkje om det er mulig eller korleis det gjøres, noen som veit? Endret 27. januar 2008 av Eide'n Lenke til kommentar
kzn Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 hva mener du med windows dele funksjon? er det deling av filer det er snakk om? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Antar at det er å ta internett signalet inn via wlan og dele det til en annen PC med kabel? I såfall må du vel opprette en bridge mellom de to nettverkskortet. Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Antar at det er å ta internett signalet inn via wlan og dele det til en annen PC med kabel? I såfall må du vel opprette en bridge mellom de to nettverkskortet. ja ta inn med wlan og ut med kabel. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Har gjort dette et par ganger med arch. Brukt denne guiden. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Når jeg skal dele nettet på min laptop så setter jeg opp en lokal IP på eth0 (det kabel avhenigige nettverkskortet) til f.eks 192.168.2.1 også starter jeg firestarter, slår på deling av nett og dens DHCP. Alt via GUI. Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Når jeg skal dele nettet på min laptop så setter jeg opp en lokal IP på eth0 (det kabel avhenigige nettverkskortet) til f.eks 192.168.2.1 også starter jeg firestarter, slår på deling av nett og dens DHCP. Alt via GUI. korleis kommer du rundt ubuntu sin fuksjon med nm-applet? som slikk eg forstår det kan kun ha ein aktiv. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er vel enklere å kjøpe en Buffalo WLI-TX4-G54HP.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Eide'n: Sjekk ut Firestarter - det er et grafisk grensesnitt til iptables. Veldig enkelt og sette opp NAT og eventuelt en dhcp server. Du finner Firestarter i pakkesystemet til Ubuntu. Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 firestarter er fine greier det, men det er ikkje helt strømlinje formett enda. Det er heller ikkje tilpasset bruke mot nettveks-applet til ubuntu(siden ubnuntu ikkje opperer med 2 nektverk aktiv "ut av boksen"). Så ein må gjøre litt skriving i cmd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå