blue_boy Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 hei, jeg kjøpte en trådløs ruter for noen mnd. siden, en Jensen Scandinavia, og helt siden den gangen så har jeg hatt problemer med at internett plutselig blir "borte". Dette skjer KUN når jeg bruker uTorrent til å laste ned noe stort. Etter 10-15 min så blir internett forbinelsen bare borte, og jeg må ta alt ut av strømmen og inn igjen for å få den tilbake. Tror feilen ligger i rotueren, fordi før når jeg var koblet direkte til modemet så hadde jeg ikke sånne problemer. Noen som vet hva feilen kan være? Dette er ganske irriterende, så all hjelp er hjertelig velkommen Mvh. Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 anyone?? trenger virkelig hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Reduser antall 'connections globally' i Utorrent til 40 og se om det fungerer da. Disse billigrouterne tåler ikke mye før de krasjer. Skal du ha noe bedre så får du D-link DIR-655 for under 1000 kr. Den tåler 200 forbindelser og ligger helt på topp av dagens routere. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har samma problem så hjelper deg og bumper litt jeg Prøv MSN og Mirc samtidig du! da kollapsern xD Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 takk for svar... jeg har en ganske gammel modem da... 4-5 år gammel, men når jeg var kobla direkte på den og kjørte utorrent før så hadde jeg aldri sånne problemer, derfor tenkte jeg at det må være routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Når noe stopper opp pga torrent så er det som regel fordi router blir overbelastet med forespørsler. Den får rett og slett for mye å gjøre i forhold til cpukraft og minne. Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Når noe stopper opp pga torrent så er det som regel fordi router blir overbelastet med forespørsler. Den får rett og slett for mye å gjøre i forhold til cpukraft og minne. så hvis jeg kjøper en bedre router så vil dette bli løst da? Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) har prøvd å ta connections globally helt ned til 35 men forsatt samme problem... ser ut som det må bli en ny router på meg da Endret 30. januar 2008 av blue_boy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du får bare stille ned til den blir stabil. Endel eldre routere krasjer ved 2-20 tilkoblinger. :-( Et godt kjøp er D-links DIR-655 som tåler ca 200. Du kan forøvrig finne data på flere routere ved å klikke på linken under. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hos SmallNetBuilder har de også en rangering av rutere, med henvisning til tester osv. Mye annet nyttig der også. Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) tror jeg kjøper meg den D-Link DIR-655 routeren idag eller imorra... tusen takk for hjelpen Endret 31. januar 2008 av blue_boy Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 da har jeg skaffet meg en d link dir 655 men sliter med å sette den opp... har prøvd å bruke cd-en som følgte med men kommer ingen vei. det som jeg sliter med er når routeren skal få kontakt med internett leverandøren, i mitt tilfelle telenor. får opp en feil meld. om at den ikke får kontakt og at jeg bør kontakte isp leverandøren min eller noe sånt... noen som har erfaring med telenor og denne routeren? jeg prøvde å velge både dynamisk ip adresse og PPoEn eller hva det nå heter... kan mitt gamle modem ha noe å si? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvis du har et gammelt modem fra telenor så legger du inn følgende i DIR-655: PPPoE [email protected] passord Har du et routermodem fra telenor så er det best å sette det i bridgemodus (se veiledning på online.no) Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Hvis du har et gammelt modem fra telenor så legger du inn følgende i DIR-655:PPPoE [email protected] passord Har du et routermodem fra telenor så er det best å sette det i bridgemodus (se veiledning på online.no) der fikk jeg det til ble litt frem og tilbake og måtte faktisk bruke den gamle kabelen som jeg hadde fra før mellom modemet og routeren før det var i orden, men nå fungerer det. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå