Gå til innhold

Problemer etter ny trådløs router

Anbefalte innlegg

hei,

jeg kjøpte en trådløs ruter for noen mnd. siden, en Jensen Scandinavia, og helt siden den gangen så har jeg hatt problemer med at internett plutselig blir "borte".

Dette skjer KUN når jeg bruker uTorrent til å laste ned noe stort.

Etter 10-15 min så blir internett forbinelsen bare borte, og jeg må ta alt ut av strømmen og inn igjen for å få den tilbake. Tror feilen ligger i rotueren, fordi før når jeg var koblet direkte til modemet så hadde jeg ikke sånne problemer.

Noen som vet hva feilen kan være?

Dette er ganske irriterende, så all hjelp er hjertelig velkommen :D

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når noe stopper opp pga torrent så er det som regel fordi router blir overbelastet med forespørsler. Den får rett og slett for mye å gjøre i forhold til cpukraft og minne.

så hvis jeg kjøper en bedre router så vil dette bli løst da?

Lenke til kommentar

da har jeg skaffet meg en d link dir 655 men sliter med å sette den opp... har prøvd å bruke cd-en som følgte med men kommer ingen vei. det som jeg sliter med er når routeren skal få kontakt med internett leverandøren, i mitt tilfelle telenor. får opp en feil meld. om at den ikke får kontakt og at jeg bør kontakte isp leverandøren min eller noe sånt... noen som har erfaring med telenor og denne routeren? jeg prøvde å velge både dynamisk ip adresse og PPoEn eller hva det nå heter... kan mitt gamle modem ha noe å si?

Lenke til kommentar
Hvis du har et gammelt modem fra telenor så legger du inn følgende i DIR-655:

PPPoE

[email protected]

passord

Har du et routermodem fra telenor så er det best å sette det i bridgemodus (se veiledning på online.no)

der fikk jeg det til :)

ble litt frem og tilbake og måtte faktisk bruke den gamle kabelen som jeg hadde fra før mellom modemet og routeren før det var i orden, men nå fungerer det. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...