Gå til innhold

Fungerer W3000 med kabel-tv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, så den fungerer ikkekabel TV altså? Er nemlig det vi har :p

Du får jo såklart bilde på tven din, men du får ikke brukt den innebygde tuneren. Du må enten godta dårlige, analoge signaler eller kjøpe en dekoder utenom fra Canal Digital (hvis det er de som tilbyr deg kabel-tv)

Lenke til kommentar

Kjører selv analoge signaler inn på min R89 og ble egentlig ganske overrasket over kvaliteten på de analoge signalene.

Jeg har ihvertfall mye bedre signaler enn det jeg hadde med CRT tven, og de andre på gangen sier ihvertfall at jeg har bedre bilde enn dem også. Men det er ikke å gjemme under en stol at jeg skulle helst hatt digitale signaler, men det får vente.

Lenke til kommentar
Ok, litt forvirret nå :p Beklager.

Vi har hvertfall analog kabel TV fra canal digital, klarer Sony W3000 det uten noen ekstra bokser iom. at det er digital tuner på den?

Den har analog og digital tuner. Den digitale tuneren kan kun takle riks-tvsignal via bordantenne. Den analoge tuneren takler analogt kabeltvsignal som du har.

MEN - for best mulig bilde, oppgrader deres analoge kabeltv til digital, ved å bestille digitaltvboks fra canaldigital. Denne boksen koster 795,-, pluss kortavgift på 299,- pr år.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke alastor

du kan fint bruke w3000 med digital kabel tv fra Canal digital med cam og kort , da fungerer alt inkl HD kanaler og digital tuneren du har fra CD kan du bare kaste i skapet

Hvis ikke Canal Digital har godkjent Sony sine modeller i løpet av de siste dagene så går nok ikke dette nei.

Fra Sony sine spesifikasjoner:

Digital mottaker for kabel-TV (med operatører som støttes)

JA

Lenke til kommentar

Det fungerer......alt er selvsagt uoffisielt

Du bare kobler til en helt vanlig conax cam og putter i kortet

Conax cam kjøpes her

http://www.turbosat.com/shop/product.php?p...t=21&page=1

Edit: etter litt søking fant jeg også en på avforum med litt info vist noen har problemer :

http://avforum.no/forum/tv-apparater/60577...html#post786366

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Den har innebygd DVB- C dekoder med plass til en stk. cam. Setter man inn en cam som støtter conax så burde Canal Digital fungere, kanskje også GET der de skiftet til kort og ikke ip- dekoding. Men i så fall må man ha en annen cam.

En cam som kan være bra er Dragon camen, den tar også NDS Videoguard, ihvertfall den versjonen viasat kjører.

Men dette er selvfølgelig bare teorier. Husk bare at selv om det ikke er godkjent, betyr ikke det at det ikke fungerer. Dreambox er jo et godt eksempel på dette.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

noen som har testet dragon cam med get i en slik tv? skal flytte til oslo nå og håper i det lengste og slippe den ekstra get boksen... har cam men foreløbi ikke noe kabelnett og koble meg til :p

jeg kommer nemelig ikke in i cam oppsett menyen da jeg bare setter camen i tv'en, den bare jobber 15 sec og så "gir den opp"... hmm

Endret av LMB__
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...