LucarioX Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 W3000 ser også konge ut ja! Fy søren så mange TVèr det er å velge mellom. Er det ikke slik at W3000 ikke fungerer på vanlig bakkenett siden den har digital-tuner for riskTV innebygd? Eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Den fungerer på analogt luftnett (bordantenne) ja, hvis det er det du mener. Bakkenett = tvsignal via antenne, ikke kabel-tv. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Ok, så den fungerer ikke på kabel TV altså? Er nemlig det vi har Endret 27. januar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ok, så den fungerer ikke på kabel TV altså? Er nemlig det vi har Du får jo såklart bilde på tven din, men du får ikke brukt den innebygde tuneren. Du må enten godta dårlige, analoge signaler eller kjøpe en dekoder utenom fra Canal Digital (hvis det er de som tilbyr deg kabel-tv) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ok, så den fungerer ikke på kabel TV altså? Er nemlig det vi har Selvfølgelig funker den på kabel? Bakkenett har INGENTING med kabel å gjøre. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kjører selv analoge signaler inn på min R89 og ble egentlig ganske overrasket over kvaliteten på de analoge signalene. Jeg har ihvertfall mye bedre signaler enn det jeg hadde med CRT tven, og de andre på gangen sier ihvertfall at jeg har bedre bilde enn dem også. Men det er ikke å gjemme under en stol at jeg skulle helst hatt digitale signaler, men det får vente. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Ok, litt forvirret nå Beklager. Vi har hvertfall analog kabel TV fra canal digital, klarer Sony W3000 det uten noen ekstra bokser iom. at det er digital tuner på den? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ok, litt forvirret nå Beklager. Vi har hvertfall analog kabel TV fra canal digital, klarer Sony W3000 det uten noen ekstra bokser iom. at det er digital tuner på den? Den har analog og digital tuner. Den digitale tuneren kan kun takle riks-tvsignal via bordantenne. Den analoge tuneren takler analogt kabeltvsignal som du har. MEN - for best mulig bilde, oppgrader deres analoge kabeltv til digital, ved å bestille digitaltvboks fra canaldigital. Denne boksen koster 795,-, pluss kortavgift på 299,- pr år. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det stemmer ikke alastor du kan fint bruke w3000 med digital kabel tv fra Canal digital med cam og kort , da fungerer alt inkl HD kanaler og digital tuneren du har fra CD kan du bare kaste i skapet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det stemmer ikke alastor du kan fint bruke w3000 med digital kabel tv fra Canal digital med cam og kort , da fungerer alt inkl HD kanaler og digital tuneren du har fra CD kan du bare kaste i skapet Hvis ikke Canal Digital har godkjent Sony sine modeller i løpet av de siste dagene så går nok ikke dette nei. Fra Sony sine spesifikasjoner: Digital mottaker for kabel-TV (med operatører som støttes) JA Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har hatt et par kunder innom som sier at Sonys kundesenter uoffisiellt sier dette fungerer. Dustete sagt av de etter min mening . Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Det fungerer......alt er selvsagt uoffisielt Du bare kobler til en helt vanlig conax cam og putter i kortet Conax cam kjøpes her http://www.turbosat.com/shop/product.php?p...t=21&page=1 Edit: etter litt søking fant jeg også en på avforum med litt info vist noen har problemer : http://avforum.no/forum/tv-apparater/60577...html#post786366 Endret 28. januar 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Den har innebygd DVB- C dekoder med plass til en stk. cam. Setter man inn en cam som støtter conax så burde Canal Digital fungere, kanskje også GET der de skiftet til kort og ikke ip- dekoding. Men i så fall må man ha en annen cam. En cam som kan være bra er Dragon camen, den tar også NDS Videoguard, ihvertfall den versjonen viasat kjører. Men dette er selvfølgelig bare teorier. Husk bare at selv om det ikke er godkjent, betyr ikke det at det ikke fungerer. Dreambox er jo et godt eksempel på dette. Lenke til kommentar
LMB__ Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) noen som har testet dragon cam med get i en slik tv? skal flytte til oslo nå og håper i det lengste og slippe den ekstra get boksen... har cam men foreløbi ikke noe kabelnett og koble meg til jeg kommer nemelig ikke in i cam oppsett menyen da jeg bare setter camen i tv'en, den bare jobber 15 sec og så "gir den opp"... hmm Endret 17. juli 2008 av LMB__ Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 LMB: Fikk du testet dragon cam omt GET kabel-tv? Sitter selv med W3000 og en dekoderboks fra GET jeg hadde elsket å kvitte meg med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå