elvenbow123 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei folkens! I det siste har maskinen min vært slem som bare det. Jeg har hatt min Dell dim 9200 med windows xp i litt over ett år nå, og den har funket strålende til nå. (untatt noen viruser og sånne tulleting) En dag så ble jeg,,,, lit sur på den siden deg gikk grise tregt siden jeg hadde masse programmer oppe. Jeg holdt power knappen inne i fem minnuter og poff!! Når jeg prøvde og skru PC-en på igjen møtte jeg en svart sjerm etter dell laste greia. (der hvor man kan trykke F2/F12 Jeg skrudde av PC-en prøvde igjen, men NEIDA!!! den svarte sjermen kom igjen. jeg kan jo ikke reformatere pcn eller noe fordi jeg ikke kommer inn til skrivebordet! hmmm, jeg kunne jo ha reformtert via boot menu, men det funker heller ikke fordi den svarte sjeremen igjen kommer når jeg trykker der. etter mye sjekking v kabler og tester har vi kommet fram til at ikke noe vasnkeligere enn enn safe mode kan være svaret. Men hvordan i huleste kommer jeg inn i safe mode menyen? F8 funker ikke, i boot menu står det ingen verdens ting om noe safe mode, så Hvordan starter jeg en dell dim 9200, windows xp i safe mode????? Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Sorry vis jeg virker litt masete, men er det ingen som kan en måte og starte en pc i safe mode uten og trykke på F8`? dette funker nemlig ikke ,men jeg prøvde og trykke ctrl+alt+F8 og da kom det er pip og snart en meny, men dette hviste seg og være den helt vanlige boot menyen (F12) Hjeeeelp.... pcen har vært nesten død i flere dager nå og jeg har ikke funnet noen verdens ting. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du sier at du klarte å få fram boot-menyen, så sjekk om "hard drive diagnostics" står der. Velg den og trykk Enter. Hvis den testen er Pass, stapp inn Windows CD-en og kjør chkdsk /r fra Recovery Console (velg Reparer på den første menyen på CD-en) eller reinstaller Windows. Du kan også prøve Ctrl-F11 straks du slår på maskinen, for å formatere disken og stille maskinen tilbake til opprinnelig tilstand. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 jeg toro ikke at jeg får dette til og funke men jeg skal sjekke etter skolen. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Prøv også å koble fra absolutt alle USB-enheter, inkludert mus/tastatur, og se om det hjelper Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Prøv også å koble fra absolutt alle USB-enheter, inkludert mus/tastatur, og se om det hjelper verdt et forsøk :-) Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Nicht det funker ikke. ingen av de to funker! er det ingen som har noen forslag? PC-en har verdt ute vav "stand" siden torsdag. prøvd og koble ut alle usb enheter, prøvd og bytte grfk kort, prøvd diverse tester(som blndt annet beviser at hard disken er frisk som en fisk) kan det ha noe med hoved kortet og gjøre??? jeg tror enda at en safe mode kan fikse saken, men jeg aner ikke hvordan jeg skal starte pc's min i safe mode! Noen forslag?? Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 vel,vel. Jeg ringer dell support i morgen. kanskje de har noen forslag. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det ender ganske sikkert med reinstallering hvis disken ikke er ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå