Gå til innhold

cod4: skal ikke det støtte 1080p?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor cod4 blir skrudd ned til 720p når jeg starter spillet? Har en sony 40" x3000 tv, så det skal ikke vere noe problem med teven.

Noen andre som har samme problem / vet hva jeg kan gjøre?

Ser ikke CoD 4 bra ut? Har 360 versjonen og har hørt at det ikke er store forskjellene mellom 360 og PS3 versjonen.

Ellers tror jeg nok rimelig sikkert at CoD4 rendres i 720p uansett. Hvis det hadde gått å kjøre 1080p ut fra PS3 mens du spilte det så hadde det vært gjort med oppskalering alikevel. Nå er det heller TV'n din som oppskalerer fra 720p til 1080p i stedet for PS3 så det er neppe noe problem. De PS3 spillene jeg har prøvd gjør det samme. Men kanskje noen med flere PS3 spill kan si om det stemmer.

Lenke til kommentar
bare syns det er så rart at det står 1080p på coveret å det ikke blir det når jeg begynner spillet!!

Ok, da var det litt mer merkelig. Har du prøvd i settingsmenyen for bildetoppløsning på PS3 og huke bort 720p, 1080i osv.. og bare beholde 1080p? Se om du kan "tvinge den" til å beholde 1080p modus?

Lenke til kommentar
Selve spillet kjører vel i lavere en 720P oppløsning uansett. (men blir oppskallert til 720P)

Og hadde det blitt oppskallert til 1080P kan jeg tvile på at det blir noen forskjell uansett.

Hvis det rendres i 720p uansett og han ønsker 1080p så er det et spørsmål om PS3 oppskalerer til 1080p bedre enn TV skjermen hans gjør. Per i dag ser han jo faktisk på et 1080p bilde av CoD4 så lenge hele TV skjermen er fylt av bildet- bare at det er TV'n som oppskalerer for å fylle skjermen. Men muligens PS3'n kunne gjort jobben bedre med dette spillet?

Lenke til kommentar
Hvordan fikset du det?

Vil kjøre det i 1080i..

Har du en 720P TV som støtter 1080i, så vil du ivhertfall få mye bedre bilde med 720P.

en 720P TV ville da måtte ha nedskallert 1080i bildet til 720i (som er en del dårligere enn 720P) og pga skalleringene så mister du en del informasjon og bildet blir ikke spesielt bra.

Oppskalert fra 600P til 1080i i maskinen for så å skalleres ned til 720i i Tven...

Lenke til kommentar

Det er opp til spillutviklerne å velge hva som skal være default dersom begge oppløsninger er tilgjengelig. Man skulle tro det var en grunn til at de satte 720p som default. Naughty Dog hevdet i alle fall at Uncharted ser best ut i 720p, og at oppskalering til høyere kun er for å støtte eldgamle HDTV'er.

Lenke til kommentar
Det er opp til spillutviklerne å velge hva som skal være default dersom begge oppløsninger er tilgjengelig. Man skulle tro det var en grunn til at de satte 720p som default. Naughty Dog hevdet i alle fall at Uncharted ser best ut i 720p, og at oppskalering til høyere kun er for å støtte eldgamle HDTV'er.

De eldgamle HDTV'ene (USA og Japan med sine svære CRT/billedørs TV'r) var vel kun 1080i skjermer, 1080p kom jo ganske sent og da i form av LCD/Plasma skjermene som vi ser strømme inn på markedet nå. Ville tro at disse TV'ene har problemer med å motta 1080p og 720p evt, men snarere ønsker seg 1080i signal da det var det de var laget for. Åkke som...

Sitter man på en 1080p TV i dag har man jo ikke noe valg, uansett hva man forer det av lavere oppløsning så blir det oppskalert til 1080p fordi disse har fast oppløsning (LCD/plasma) - med mindre TV'n har mulighet til å vise innholdet i en liten firkant midt på skjermen la det være tomt rundt (neppe..).

Så spørsmålet er hvem som oppskalerer 720p spillene best, PS3 (som jeg mener gjør det via en software løsning) eller TV'ns billedkrets. Tror ofte at man kanskje ikke vil se noe særlig forskjell på hvem som gjør det. Personlig har jeg ikke giddi å gjøre noe med PS3'n utsignal. Alt er huket av, opp til 1080p. Så når det er 720p spill så sender den 720p til projektoren og den skalerer opp. Og det ser dritlekkert ut. Kan ikke si at det blir noe bedre av at PS3 gjør det i stedet, nei. Men kan heller ikke huske at det blir noe værre. Men som sagt, jeg lar alle hakene være krysset av. Og Uncharted ser så fantastisk ut fra PS3 i 720p - oppskalert til 1080p av projektoren - at jeg nesten trodde det var nativ 1080p rendret. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...