Gå til innhold

Silverado på en xp 2000 palimino

ZoLaMont

Anbefalte innlegg

Hei Jeg skal montere en silverado vifte på en ny xp 2000.. Jeg lurer på om den vil kjøle effektift nok. Nå bruker jeg silveradoen på en xp 1800 og ligger på ca 60 grader, jeg kjører viftene på 8 volt men har mulighet for å kjøre dem på hele 12 volt, noe som kan gjøres om nødvendig..

Jeg lurer også på hva slags stoff dere vil anbefale for å rense kjøleribba, og eventuelt den gamle prossessoren.

Takker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utgangspunktet for en god kjøler er en effektiv kjøleribbe. La oss anta at alle kjøleribber brukte samme vifte. Da ville man se hvem av dem som var mest effektiv. Slik er det ikke i praksis, da hver kjøler kommer med sin(e) vifte®.

Om man bytter ut viftene på slike "silent" versjoner med noen mer hårete vifter, så øker også kjøleevnen mye. F.eks. en MIST Silent Twin vil bli et skikkelig beist med doble "jetmotorer".

Om du har satt ned spenningen eller har mindre vifte, utgjør det det samme: Mindre luftgjennomstrømming. Hvis du kjøper deg en Zalman Fanmate eller lign., så kan du jo variere spenningen til du får nok kjøling.

Mao: Setter du opp spenningen noe fra 8V øker kjøleevnen på din NoiseControl Silverado.

Rensing av støv fra kjøleribber: Bruk Q-tips, tannpirkere eller hva som du kommer til med. For å rense vekk kjølepasta bruker jeg rødsprit på Q-tips. Pass på å få vekk ev. lodotter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...