Maaag Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg vurderer sterkt selv å ta meg inn på dette studiet, da mine ambisjoner også er høye. Jeg vet det kan bli hardt, og jeg ligger på en sterk 5 i samt matte og bedriftsøkonomi. Men spørsmålet er: Hvor, eller hvordan burde jeg gjennomføre dette? Har tenkt å studere i Oslo den første tiden hvertfall, da dette virker best for meg. Men burde jeg ta hele studiet på BI, eller burde jeg f.eks. ta bachelorgrad på universitet i Oslo (eller noe i den duren) og deretter ta Master på BI, evt NHH? Og i det tilfellet, er det "en komplisert greie" eller er det 0 stress? Takker og bukker for svar Endret 27. januar 2008 av Maaag Lenke til kommentar
oniko Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg vurderer sterkt selv å ta meg inn på dette studiet, da mine ambisjoner også er høye.Jeg vet det kan bli hardt, og jeg ligger på en sterk 5 i samt matte og bedriftsøkonomi. Men spørsmålet er: Hvor, eller hvordan burde jeg gjennomføre dette? Har tenkt å studere i Oslo den første tiden hvertfall, da dette virker best for meg. Men burde jeg ta hele studiet på BI, eller burde jeg f.eks. ta bachelorgrad på universitet i Oslo (eller noe i den duren) og deretter ta Master på BI, evt NHH? Og i det tilfellet, er det "en komplisert greie" eller er det 0 stress? Takker og bukker for svar 1. Nå er det vel om lag 10 steder som tilbyr siviløkonomstudiet. Sjekk www.okadm.info 2. Det går vanligvis bra å ta bachelorgraden ett sted, og mastergraden et annet sted, men det er ofte krav til spesielle fagkombinasjoner da. 3. BI er eneste private høyskole og derfor ikke "gratis", men vil likevel anbefale å vurdere den. Lenke til kommentar
Maaag Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Jeg vet, men penger er ikke et stooort problem, men er jo kjekt å spare penger. Men takk for siden, har lett etter noe lignende. Er UMB bra f.eks.? Men fortsatt har jeg troa på BI, bare surt at det er privat. Endret 28. januar 2008 av Maaag Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det ses ofte på som verdifull erfaring at man har tatt bachelor og master på ulike steder. Merk likevel at du tas opp for fem år på skolen du begynner, men om du skal skifte til hhv. BI eller NHH etter tre år så må du konkurrere om plassen. Det kan til tider være ganske trangt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå