Gå til innhold

Nikon D3 ISO:25600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir ganske så bra, selv om det er litt vanskelig å vurdere på den lille størrelsen.

Toralf Sandåker skrev at om man konverterte til svart-hvitt fikk man omtrent samme støy som man får med TriX på ISO 400, og med langt bedre oppløsning.

Lenke til kommentar

Siden man ikke har noe forhold til slike ISO verdier, er det ikke så lett å sette dette i perspektiv - annet enn at jeg konstaterer at denne følsomheten knappest er brukende til annet enn nødbruk.

(en solnedgang er dog ikke det motivet som yter denne testen mest rettferdighet)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Det er jo helt ufattelig bra og brukandes. Ikke akkurat motivet jeg heller ville brukt høy iso på, men i andre situasjoner er jo ikke støynivå så viktig eller skjemmende som noen skal ha det til. F.eks dokumentarfotografi må jo dette være sinnssykt bra til, dog autensiteten blir noe annen enn med en diskrè Leica.

Lenke til kommentar

Ganske imponerende. Du kunne ikke ha lastet opp originalen så jeg kan se hvordan det blir. Det er vel ikke en veldig nyttig funksjon for meg som holder meg til naturfoto og portretter, men jeg liker også gatefotografi, og det kan definitivt være spennende til svart/hvitt bruk i natteliv. Jeg tror det skal mye til at jeg kjøper et Nikon kamera i min tid, på grunn av alt mitt Canon utstyr, men det blir spennende å se hva Canon svarer med i høy-ISO-sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...