Rudde Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Skal ha meg en LCD TV som skal brukes til: ALt innenfor PC chate, lese på nettet game osv.. også brukes til konsoll gaming film og TV titting via kabel... Takk for svar og innspill x] Endret 28. januar 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 PC-bruk? Den rette tven her er LG sin 32LC4 eller LC5, disse har 1:1 pikselmapping over VGA-tilkobling, bra bildekvalitet og fint design. Lette å stille inn og bruke og. Du skal kunne få disse til 6000,- nå. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Søkte på: LG 32LC4" på prisguide.no fikk 3 alternativer 32LC41, 32LC42 eller 32LC46 Hvem av de er det du mener? Har sett litt på Samsung sin LE32S62B Endret 27. januar 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Det er alle den samme tven . Det er litt forskjell på tallet bakerst etter hvilken digital tuner den har innebygget - men det har ingenting å si for norge uansett. S62 er en GAMMEL tv. IKKE KJØP!!! Om du absolutt MÅ ha samsung, så får du S8-serien til samme prisklasse. Som er en 2 år nyere tv men fremdeles etter min mening dårligere enn LG LC4/5 Endret 27. januar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Takk for svar og innspill x] Sjekk tråden om Tatung 32" til 5000. En så lang tråd med såpass mange fornøyde brukere er i seg selv en anbefaling av en TV med bra forhold mellom kvalitet og pris. Aftenposten/forbruker.no er også fan. Jeg har den selv, og er godt fornøyd med den til TV og DVD. Skal også funke bra med PC over VGA i følge de som bruker det. Om den er bedre eller dårligere enn LG-en som Alastor anbefaler, vet jeg ikke. Ta gjerne en tur til Elkjøp og se LG med egne øyne, og til Datakjeden og se Tatung. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg vet der du ikke vet. LG sin LC4 er klart bedre enn tatung. Det ble allerede fastslått for snart 1 år siden, da LC4 kostet 9995,-. Har skjedd litt med prisen siden den gang . Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Nå har jeg lest litt om LG TV'en og fant noe på siden jeg vil kjøpe den fra: Beskrivelse: - 32 tommer HD Ready LCD-TV - XD Engine Full HD - 1080p-kompatibel Hva mener dem med "Full HD" Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Erm. Det betyr kun at bildeforbedringskretsen i tven takler et 1080p-signal. Mange nettsider misforstår dette, og setter at skjermen har fullhd-panel, noe den ikke har. FullHD betyr at skjermen støtter høyere oppløsning, noe som i teorien kan gi bedre bilder. Har egentlig ingenting med saken å gjøre her Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Ja men det er jo en HD Ready TV Så det du sier er at jeg kan spille spill i FULL HD oppløsning?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Nei, det jeg sier er at dersom tven får et fullhd-signal inn til seg, så nedskalerer den det til den oppløsningen skjermen har. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Okey, da skjønner jeg det Da går jegf or den TV'en Må bare snakke med mamma BTW kjøper 5k versonen Endret 28. januar 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ikke si noe til mamma og bestill en 37" TV til 9k... Jeg er 20 år. Og har angst for og bruke penger. Muttern har da kverka meg uansett! Huff! Men måtte ha TV da... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) HAHAHA xD Nei, blir nok ikke plass til 37" på det lille rommet mitt Når det står XD Engine da betyr det at TV'en har det eller at den også kan støtte det?? Endret 28. januar 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Trenger fortsatt hjelp Når det står XD Engine da betyr det at TV'en har det eller at den også kan støtte det?? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 XD Engine, Bravia Engine, Pixel Plus, TruedHD2000 etc, er ikke det bare varemerkenavn på en eller annen bildeforbedreingssoftware de forskjellige TV-produsentene bruker? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg spør fordi jeg syns XD Engine ser bra ut... http://www.lge.com/products/tv/XDEngine/index.htm Lenke til kommentar
Constant Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det betyr at den har XD engine, og det er et bildeforbedringssoftware som Svinks nevnte. Du kan ikke sammenlikne det med "FullHD" støtten om det er det du tenker på ettersom det er et signal den tar imot og nedskalerer. XD engine er ikke et signal, men et software i tv'n. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Det betyr at den har XD engine, og det er et bildeforbedringssoftware som Svinks nevnte. Du kan ikke sammenlikne det med "FullHD" støtten om det er det du tenker på ettersom det er et signal den tar imot og nedskalerer. XD engine er ikke et signal, men et software i tv'n. Jeg skjønte at det var ett software men jeg syns fortsatt det så bra ut Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg skjønte at det var ett software men jeg syns fortsatt det så bra ut Ja, oppskaleringa de viste i den linken var helt MacGyver. Støyfiltreringa likeså. Var ikke helt fornøyd med detaljene i snøen i harebildet, mens de "sanne fargene" i delfinbildet var helt på trynet. Kanskje den blåfargen på sjøen selger flere TV-er, men jeg tipper det blågrå vannet før-bildet var mer likt de sanne fargene man hadde sett om man var der bildet var tatt og så det i virkeligheten. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Endelig betalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå