Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fakta om Scotch Whisky?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fremføring om Skottland på skolen til Onsdag. Og i den forbindelse skal vi fortelle litt generelt om whisky fra skottland.

Vært på polet og fått litt info men det var minimalt. Har også søkt på Wikipedia om de forskjellige whiskyene, men vi ønsker litt mer generelt om det.

Om noen føler seg i humør for å hjelpe meg, hadde jeg blitt veldig glad :)

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange sider på internett som har fyldig beskrivelse om ”scotch”. Blant annet historie, produksjon, smaking, m.m. Anbefaler deg kun å søke på nettet, så finner du mye interessant.

Likevel har jeg en anbefaling at du besøker et bibliotek og finner noen bøker om emne. Har selv en del bøker om Whisky (og Whiskey).

Bøker som anbefales:

- Whisky fra hele verden, Landbruksforlaget, ISBN 82-529-2362-3

- Utvalgte Single Malt og Skotsk Whisky, Kønemann, ISBN 3-8290-4171-3

- Whisky livets vann, Schibsted forlag, ISBN 82-516-1876-2 (denne liker jeg veldig bra)

- Malt Whisky håndbok (av Michael Jackson, som er Whisky’ens guru), Gyldendal fakta, ISBN 82-05-25624-1. Dette er en bok som alle som har interesse for Whisky bare må ha.

Det finnes selvfølgelig flere bøker, både på norske og engelsk, som kan være interessante. Men låner du de to siste vil jeg tro du får med deg det meste.

Må nevne at Islay Whisky er den beste. Prøv! Den har et unikt preg, full av torv- og brennsmak (veldig kraftig). Forslag er Lagavulin og Laphroaig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...