Gå til innhold

Hva bør jeg tenke på når jeg kjøper brukt stereo ?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst på noe litt "skikkelig" stereoanlegg. Har spart en del penger, men ønsker ikke bruke alt for mye på det. Derfor vurderer jeg nå å kjøpe brukt.

Hva bør jeg se opp for ?

Er det noe jeg bør spørre selger om ?

Er det verdt det å kjøpe alt brukt. Eller bør jeg kjøpe deler, for eksempel høyttalere nytt ?

Meget glad for alle innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge hatt lyst på noe litt "skikkelig" stereoanlegg. Har spart en del penger, men ønsker ikke bruke alt for mye på det. Derfor vurderer jeg nå å kjøpe brukt.

Hva bør jeg se opp for ?

Er det noe jeg bør spørre selger om ?

Er det verdt det å kjøpe alt brukt. Eller bør jeg kjøpe deler, for eksempel høyttalere nytt ?

Meget glad for alle innspill

Du bør høre høyalerne i aksjon, høre om de ikke er sprengt. Det er litt kjipt å kjøpe sprengte høytalere, så oppdager du ikke det før du kommer hjem.

Du bør også se om de har noen synlige skader eller virker dårlig behandla.

Lenke til kommentar

Det er ofte vanskelig å få testet brukt utstyr. Det er slett ikke alltid selger og kjøper befinner seg i samme landsdel. Jeg har kjøpt og solgt brukt utstyr i ganske mange år nå, men det er svært sjeldent jeg har lyttet selv eller demonstrert utstyr for andre. Jeg bruker nettet aktivt for å finne informasjon om produktene jeg er interessert i, og har vel aldri blitt skuffet over noe jeg har kjøpt brukt. Holder meg stort sett til handel på Hifisentralen eller AVforum/AVtorget og har aldri hatt problem. Jeg er litt mer skeptisk til Finn og QXL. Det er ofte lurt å ikke forhaste seg. Selv om finner noen knallgode høyttalere, er det ikke sikkert at forsterkeren dukker opp samtidig.

Alt i alt ser jeg ikke noen grunn til ikke å vurdere bruktkjøp. Hvis du sier litt mer om hva du er ute etter og hvor mye penger du har tenkt å bruke, kan du sikker få noen tips.

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...