Henriksk Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hva er forskjellen på Nad 272+372 og Cerwin vega A2.6 kw? Hva bør jeg velge? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Vel, den ene løsningen er en integrert forsterker og en effektforsterker, mens den andre kun er en effektforsterker. Med andre ord trenger du i tillegg til CV A2.3KW en forforsterker. Hvilken du bør velge avhenger av hva du skal drive, og hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Skal det kobles til en PC, så kan du bruke lydkortet som forforsterker, men det innebærer en viss risiko. DVD-programmer og lignende kan ha en tendens til å tulle til lydinnstillinger. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hvor er risikoen med å bruke PCen som forforsterker? Har gjort dette selv et 1/2 års tid med CV A0,8KW effektforsterkeren. Man justerer bare volument på effektforsterkeren så passe og bruker PCen volumkontroll til å regulere med.Ønsker man fest på lokalet skrur man bare opp på effektforsterkeren og du kjører for full musikk. Men personlig foretrekker jeg et ratt å justere volumen med samtidig med at man kan koble andre signalkilder til en forforsterker. Endret 27. januar 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Risikoen med PC som forforsterker var det jeg nettopp sa, programmer som stiller lyden opp på egenhånd, ellers er det ikke noen problemer med det. Hadde selv en effektforsterker kobla rett på lydkortet, og det gikk bra, måtte bare være litt obs på lydnivået på PCen. Lenke til kommentar
Henriksk Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg har et par CV cls 15". Men på hifiklubben sier de at Nad 372+272 skal være bedre enn Cerwin vegas effektforsterker. Jeg lurer på hva som er bedre? lyd, bass? Og hva bør jeg velge? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Siden de selger produktene til vanlig, og har litt mer innsikt i varene, så ville jeg hørt på dem. CV forsterkeren minner veldig om PA-effektforsterkere, og de er ikke laget for "hjemmebruk". CV blir ofte karakterisert som PA for stua, mens NAD er beregnet for stuebruk. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Et godt, brukt alternativ: Adcom 555 Frode Lenke til kommentar
bruno Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Siden de selger produktene til vanlig, og har litt mer innsikt i varene, så ville jeg hørt på dem. CV forsterkeren minner veldig om PA-effektforsterkere, og de er ikke laget for "hjemmebruk". CV blir ofte karakterisert som PA for stua, mens NAD er beregnet for stuebruk. CV er egentlig en kina-produsert PA-forsterker som heter Master Audio, det CV har gjort er at de har skifta kontakter og bygget om viftekjølinga så den skal passe til stuebruk, om det gir temperatur-problemer skulle vært moro og visst. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Det er info som i alle fall ville fått meg til å glemme CV forsterkeren. EDIT: CV, ikke DV Endret 27. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) En forsterker beregnet for dette burde nå være mere en god nok for stuebruk. Det som er endret på viftestyringa er at de er temperaturstyrte så varme er neppe noe problem, i allefal ikke hittil. Ja her var da forsterkeren i original utgave. Endret 28. januar 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå