Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjennkjenner du lyktene?


Carman

Anbefalte innlegg

nei og nå gidder jeg ikke mer!

 

 

Det er egentlig veldig lett å finne det ut... bare gå på finn.no, gå på VW og søk på ford og da kommer den opp! sa jo det tidliger i tråden... :ermm:

 

Poenget, både mitt og andres, er vel egentlig at bildet ditt for det første er lite, og siden det ikke viser mer enn lykta bør du nok godta andre biler med samme lykt. Fairlane 1960-63 og Falcon 1960-63 hadde identiske baklykter. Da er det ikke så lett :dontgetit:

Det var jo ingen vits i å ta med noe mer enn lykta når linjene rundt ikke tilhører lykta.....

Legg ut ny...

 

Appropo det bilde av ford falcon sin baklykt... der er det blinklys som ikke sitter fast i hovedlykta... og det var det ikke på den jeg postet, derfor godkjente jeg den ikke...

http://www.finn.no/finn/completeviewimage?...T.svl=Minibilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den er ikke italiensk. Men ikke begynn å ramse opp alle land nå, da. Det er riktignok 150 land eller noe sånt i verden, men ikke så veldig mange som produserer biler :!: Men siden denne nok ikke er helt lett, kan jeg jo gi noen flere ledetråder: Europa, nesten 50 år siden, modellen har også vært brukt i billøp. Sammen med de andre ledetrådene jeg ga tidligere, bør man klare å nærme seg nå.

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg bør justere litt på en av ledetrådenen mine: Jeg sier at det er et ikke uvanlig merke. Det er både sant og ikke sant. Denne bilen nevnes ofte med det merkenavnet jeg tenker på, men det er vel mer korrekt å si at det er en liten fabrikk med sterke bånd til dette merket, og som bruker mange standardkomponeneter fra dette (altså ganske kjente) merket.

 

EDIT: Og i hvilket land er det vi både har og særlig hadde for 50 år siden flere små fabrikker som lagde sportslige biler basert på komponenter fra kjente merker?

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Denne var kanskje litt for vanskelig. Den hadde vært svært vanskelig om jeg hadde tatt med hele bildet, og bare lykta + litt til gjør det jo ikke lettere. Det kjente bilmerket jeg viser til, er Triumph (men det er altså egentlig ikke en Triumph). Landet er altså England. Den har forøvrig litt familielikhet med en annen kanskje mer kjent bil, som riktignok er sjeldnere (bare 100 eks), og noen få år nyere. Familielikheten er ikke helt tilfeldig.

 

EDIT: En opplysning til: Merkenavnet er mer kjent som ølmerke. Men ikke i Norge, og trolig er det ingen som har hørt om det - ølet altså. Denne opplysningen forvirrer nok mer enn den oppklarer. Men jeg kunne ikke dy meg

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Jeg leste litt i trådstarters åpningsinnlegg, og ser at jeg nok ikke har holdt meg helt til reglene her. Det var ikke meningen å drepe tråden med en svært vanskelig bil fra 50-tallet. For det er nok ikke så mange som har hørt om en Peerless GT fra 1959? Som en kort periode var innom navnet Warwick. John Gordon, som kontruerte bilen, er senere den samme Gordon som sammen med Keeble sto bak Gordon-Keeble. Hvis noen vil vite mer eller se et ordentlig bilde av denne bilen, er det bare å google ut fra opplysningen jeg har gitt.

 

Fritt opp til hvem som helst og komme med nye lykter. Gjerne fra en litt mer kjent bil enn den jeg presenterte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...