Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke kontakt mellom Vista og XP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med å få kontakt mellom min stasjonære pc og den bærbare. Når jeg trykker strart-->run "navn på pc"

får jeg denne meldingen: "\\navn på pc, The network path was not found" <--- stasjonær pc med Windows XP Professional Versjon 2002 Service Pack 2.

Når jeg gjør det samme på min bærbar pc får jeg dette svaret: "Nettverksfeil. Får ikke tilgang til\\navn på pc. Kontroller at navnet er stavet riktig, ellers kan det være et problem med nettverket. Klikk Diagnostiser for å prøve å identifisere og løse nettverksproblemer. Se detaljer --> Feilkode 0x80070035 Nettverksbanen ble ikke funnet.

Diagnostiser --> Windows Nettverksdiagnose: "navn på på pc" er ikke et gyldig vertsnavn. --> Kontroller stavingen av navnet, kontroller at datamaskinen er slått på og koblet til nettverket, eller kontakt systemansvarlig. Den sist nevnte er en stasjonær pc med Windows Vista. Home Premium. Begge maskinene kjører "Workgroup" som arbeidsgruppe.

Please help me... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk innstillingene for deling på vista pcen.. samt du kan prøve å bruke ip-adressen i stedet for maskinnavnet i run menyen. du kan også prøve ip-adressen med ping-kommandoen for å se om det er kontakt i nettverket.

Lenke til kommentar

Hvis du i Vista går på "Help and support", skriver inn "share files", så velger du alternativ 3, da får du en guide for deling av filer mellom XP og Vista. :)

Jeg anbefaler deg å bruke hjelpe-funksjonen til Vista, den er veldig mye bedre enn XP sin, det er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...