gekkoo Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei! Jeg har lyst til å søke meg inn på legestudie, men jeg har bare 4,5 i snitt. Har fult med matte, kjemi og fysikk fra vidregående. Men er det noe jeg kan gjøre for å komme inn med et sånt snitt, ta noe i tillegg og sånt? Jeg skal i millitæret, hører man får litt poeng for det også, men dette er jo ikke nok. Kanskje noen har noe bra sider på nette hvor ting står forklart? på forhånd takk:) mvh lars c Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Du må ta opp mer eller mindre alle fagene som privatist, for så å komme inn i Ordinær puljen, dette betyr 2 år til på VGS i praksis, artig eller hva Endret 27. januar 2008 av BannanMannen Lenke til kommentar
gekkoo Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 såpass ja.. og da må jeg vel i tillegg få topp karakter på de årene da? ellers har det vært bortkastet å ta fagene opp igjen? Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ja da må du ha 6'ere i alle fagene når du har det oppgraderte vitnemålet ditt. Andre har greit det, så hvis du er keen på det. Og er rede til å gi opp på alt av artigheter i 2 år, så er det fult mulig. Mange som har greid det 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du vet, BannanMannen, det er faktisk ikke nødvendig å bruke to år på det. Kommer veldig sterkt an på hvilke karakterer du har i hvilke fag osv. og det går også an å jobbe med noe annet og så ta færre fag av gangen (men da altså over lengre tid). Lenke til kommentar
gekkoo Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 OK, men rådgiveren på skolen forklarte meg at siden jeg ikke har tatt opp noen fag, blir det kalt primærvitnemål og da kunne det holde med å ta noen andre fag som jeg ikke har fra før av. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hvilke valgfag/fordypningsfag/studieretningsfag/whatever har du nå? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 En jeg kjenner studerer medisin i Warsawa i Polen. Han hadde 4,5 snitt og kom inn uten problemer. Du kan lese mer om det her. Lenke til kommentar
gekkoo Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 jeg har ikke alt enda, men dette er det jeg vil ha til slutt: r1 og 2, fysikk1 og 2 , kjemi 1 og 2 pluss vanlig allmenfag. Så sa rådgiveren at hvis jeg gikk i millitæret og kanskje på en folkhøyskole og kanskje tok noe idrettsfag eller noe sånt. ville det gi med nok tilleggs poeng til å komme inn, men ville gjeren forhøre med her da, hun kan jo ta feil. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Du får ikke de tilleggspoengene på primærvitnemålet (førstegangsvitnemålet) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Legestudie er såpass høyt opp at det blir ekstrem konkurranse om begrensede plasser. Da er det nok kun toppkarakterer som gjelder. Tror ikke de bryr seg om du skriver "Har sett mye på Scrubs og ER" på CV'n din Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hvordan er det de nye realfagene blir telt egentlig. Det som nå er det vanskeligste av fysikk og matte gir 1 studiepoeng hver. Men hva gir det som blir 3MZ. Og hva er det biologi siste og første året gir Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 _ALLE_ andre realfag gir 0,5 realfagspoeng hver. Maks realfagspoeng er 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå