Gå til innhold

NES problem. Vil ikkje starte opp

Jikla

Anbefalte innlegg

Hei, har ett problem med NES'en min. Den vil ikkje starte opp, og lyset ved oppstarten står og blinker. Det er lenge sida sist eg skulle spille på den, men så fannt eg nettopp igjen super mario bors 1-3 og gargoyle quest som eg fekk veldig lyst til å spille igjen, men så funke ikkje NES'en min ;{ Nokken som har peiling på kva problemet kjem av? eller burde eg ringe til bergsala? nokon som fikser desse maskinene? er det mogleg å få ein ny modell dersom den er heilt kaputt? :[

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skyldes antagelig sliten eller skitten connector på konsoll og/eller spill, eller defekt lockout-pin.

Fremgangsmåte for å forsøke å få det til å fungere:

1) Husk å trykke ned spillet i maskinen før du starter opp.

2) Hvis fremdeles problemer: Ta en Q-tip og tørk av connectoren på spillet (de små brikkene på undersiden).

3) Hvis fremdeles problemer: Trykk spillet ned i maskinen, legg fingeren i det lille hakket oppå det og vipp det fort frem og tilbake til høyre og venstre en stund (PS: ikke bruk kraft)

4) Hvis fremdeles problemer: Maskinen må enten fikses, eller erstattes. Feil er enten defekt lockout-pin (vanligste problem; kan lett kuttes, noe som samtidig gjør maskinen sonefri) eller bøyd connector i maskinen (man kan kjøpe nye på flere sider, blant annet qxl). Ny maskin er lett å få tak i. Anbefaler å enten kjøpe en UK-maskin (PAL-A), eller USA-maskin (NTSC) på ebay, da det er lettest og billigst å få tak i spil til disse - disse tar imidlertid ikke norske spill (PAL-B).

Endret av P1ay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...