Gå til innhold

42 995,- for en 22'' skjerm på Komplett. Sykt. Hva er så spesielt med denne?

Simenrf

Anbefalte innlegg

Surfa litt som vanlig på komplett, og kom borti denne skjermen her.

Sinnsykt 42 995 kr for en 22'' skjerm! Også har den jo 36ms, f.eks Samsung 226BW har jo 2ms.

Og du kan jo få 50'' for 19tusen! Og du kan få 4 gode gaming PC-er for den prisen også. Så hva er så spesielt med denne skjermen?

Vedder på at komplett selger få av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper dette er forklaringen:

ColorEdge CG220 er en WideScreen - skjerm på 22,2" og oppløsning 1920x1200. CG220 kan hardwarekalibreres og leveres standard med hette. Den store nyheten med CG220 er selvfølgelig fargegjengivelsen som er helt unik i markedet med full AdobeRGB fargerom hvilket gir mulighet til å vise alle trykkfarger direkte på skjermen.

For å ytterligere forbedre gjengivelsen på skjermen har CG220 en 14 biters beregning av fargetoner og en intern palett på over en milliard fargetoner. Resultatet er perfekte toninger og store forbedringer av gråskalaen i de mørkere partiene.

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Vel, etter min mening er det bortkasta penger til privatbruk! Hvem trenger så mange ekstrafunksjoner og bla bla bla?

Har komplett i det hele tatt solgt noen av disse?

Selvsagt er det bortkastet til privatbruk, dette er et produkt for trykkerier, designere osv.

Lenke til kommentar

Seriøst, ikke kom med tullete kommentarer om at denne skjermene er altfor for dyr osv uten å i det hele tatt tenke på hva produktet kan bety for dem som HAR bruk for det.

Uten at jeg har sjekket om denne er billigere hos andre nettbutikker, kan jeg si at 43k for en skjerm er INGENTING for et større trykkeri eller andre grafiske bedrifter som kan spare mye tid, prøvetrykk mm. på å kjøpe en slik skjerm.

Bare at den koster mye mere enn de low-end skjermene dere sikler på (ja, jeg har en billig 22" selv), må ikke få dere til å slenge ut kommentarer om noe som faktisk er et utrolig nådvendig produkt for andre, og ålreit priset i forhold til den ekstra funksjonaliteten.

PS: Jeg tar forbehold om at denne skjermene også koster ca det samme hos andre leverandørere, og dermed har "markedspris" i motsetning til en evt. feilprising fra komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...