Gå til innhold

Kjøpe klokke på ebay

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sett på noen Omega-klokker på ebay og har funnet et par jeg har lyst på. Jeg har da aldri handlet/kjøpt noe på ebay, så dette er helt nytt for meg. Er det det samme om jeg kjøper fra ebay.co.uk eller ebay.com, hvis man ser bortifra hvor klokken bli sendt ifra. Ettersom at disse klokkene koster ganske mye, blir pakkene på noen måte forsikret i tilfelle de skulle bli borte? Er det de samme toll/moms -satsene på brukt som nytt? Blir tollen/momsen automatisk trukket fra kontoen eller må jeg møte opp på et tollkontor og "kausjonere" klokken ut?

Ble litt mye spm. og rotete oppsett, men svar så godt dere kan :)

På forhånd, takk!

Endret av kaka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være det samme om du bestiller på .com eller .co.uk , men vær obs på at noen selgere på .com ikke selger på .co.uk og motsatt.

Når det gjelder forsikring er dette opp til deg og selger å avtale. Pass uansett på at du får sporbar pakke, og betal via PayPal. Be om ekspresslevering hvis du kan, da minskes risikoen for at pakken kommer bort i posten.

Samme momssatser på brukt. Momsen betales til den som leverer pakken, f.eks. DHL, posten, UPS, FedEx, TNT o.s.v. Noen av disse fakturerer etter levering, andre skal ha kontant betaling. Dette sjekker du opp før varen leveres.

Noen tommelfingerregler på eBay når man skal kjøpe dyre ting: Sjekk at selger har en PayPal-garanti, at selger har mange og i størst mulig grad positive tilbakemeldinger, at tilbakemeldingene har spredning både i innhold og sted. Husk at tilbud som virker for gode til å være sanne ofte er det, til og med på eBay.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...