Sweetshit Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei! I mange år har tunga mi vært kritthvit oppe! Det har ikke vært noe problem før, men jeg har begynt å legge merke til det nå; det ser stygt ut. Jeg vet ikke om det er noe problem når jeg tungekysser, men likevel... Drakk mye melk før, kan det ha noe å si ? Hadde blitt kjempeglad hvis noen ga meg et råd eller to. Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Det synes jeg er rart, for jeg har aldri sett noen med hvit tunge (pga melk elns) før, bort sett fra babyer (?) Lenke til kommentar
arcanum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er bare å pusse det vekk med tannbørsten, eller eventuelt en tungeskraper. Forsvinner rimelig fort. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Viktig å pusse tunge hver kveld med tannbørsten. Det er der meste av bakteriene sitter. Og du får dårlig ånde! Birger Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Har sykt god ånde faktisk Men okey, skal begynne å pusse tunga. Trenger jeg ekstra tannkrem til det elns? Lenke til kommentar
arcanum Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Tror ikke du trenger noe spesielt mer enn vanlig, nei. Skummer jo forferdelig mye i munnen, er vell bare å ikke spytte ut så fort Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du kan også drikke mere vann? At det setter seg et hvitt lag på tunga kan være et tegn på at du er litt dehydrert. Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Drikker mye vann, både på skolen og hjemme når jeg er tørst. Men skal sjekke om det går over etter å ha pusset tunga. Tungeskraper? Hvor kjøper jeg det da? Endret 27. januar 2008 av Sweetshit Lenke til kommentar
JimL Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Trenger ærlig talt ikke noe mer fancy enn ei t-skje eller noe. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde også hvit tunge før... Gikk faktisk over da jeg begynte å pusse tunga =) Lenke til kommentar
Markus84 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg og hadde det men det var bare ei uke eller to, og da hadde jeg Hals-Betendelse. Gikk til legen og han fikk sjokk da han så tunga mi. HELT hvit, men jeg fikk tabeletter for tunga. Eller som de andre sier: Puss tunga Endret 27. januar 2008 av Markus84 Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Mener dere HEELT hvit? Sånn åver heele tunga? Jeg hadde det hvitt bare litt lenger inn på tunga, jeg. - På tuppen var den jo like rød... Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Tror han mener store deler av den.. Har vanskelig med å tro at hele tunga var hvit. Til trådstarter: Husk å pusse kinnene og ganen også for full effekt! Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Skulle ønske jeg kunne det! Hvorfor brekker man seg foresten når man stikker tannbørsten inn mot ganen? Og ja, jeg mener HELT hvit. Hele tunga var hvit, unntatt på sidene. Øverst, nærmere ganen eller hva f som er der var den nesten gul... Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ja da har du bare JÆVLIG skitten tunge. Puss puss, så får du sikkert en suss hos en babe. Hvorfor du brekker deg? Fordi man reagerer normalt sånn når man får fremmedlegeme' bak i munnen. Jeg gjør det samme, men jeg er vant til det. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan hende du har brent deg? Har du drukket kakao o.l? Pleier ikke å blir hvit over hele tungen da, og det varer ikke så lenge. Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Brent meg noe djevelsk på en skogstur med skolen i høst... Det var faktisk kakao. Kan noe av laget øverst på tunga ha svidd av ? : O Rasch; Her både susser og sleiker man :) Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Brent meg noe djevelsk på en skogstur med skolen i høst... Det var faktisk kakao.Kan noe av laget øverst på tunga ha svidd av ? : O Rasch; Her både susser og sleiker man :) OMhar brent tunga slik at smaksløkene osv. blir brent bort, så tar det ikke mere enn 2-3 uker maks til de er tilbake igjen. Tviler på at det er som er galt her. Ikke regn med at det er helt borte den første gangen du pusser, kanskje ikke den første uka engang. Kom til å tenke på noe, har du skikkelig ruglete tunge? Da kan det være tannkremen som setter seg. Den å cola osv. Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Den er veldig glatt. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ja, da har du fått løsningen. Om det ikke utbedrer problemet ditt, så kan du oppsøke lege å se hva han sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå