Gjest medlem-82119 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg kjøpte for noen år siden det som da var et anbefalt modem, speedtouch 510i. Har fungert glimrende, og gjør fortsatt en glimrende jobb. Siden da så har vi fått raskere og raskere linjer, og har idag MTU sin 2464/384 linje. Mener å huske at modemet i sin tid var ratet til max 2000 linje inn (ikke adsl 2+) men jeg har målt godt over 2000 kbps inn på den linja vi har så det ser ut som det takler det. Hvilke modem anbefales idag? Tenker da både på hastighet og hva de "tåler" av overspenninger fra lyn og torden :-) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Dette modemet tåler da langt høyere hastigheter enn det du har, 8Mbit/s er vel det raskeste av vanlig ADSL og det skal da dette modemet håntere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ser her at det står som 8 Mbit ja: http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=68730 Ser bare at telenor og slike har gått over til andre og at det er LENGE siden jeg har lest noen diskusjon om dette. Fornøyd jeg, tenkte bare at det var blitt gammelt i forhold til annet nettverksutstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå