Flin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg skulle hatt take i en lett måte å finne urlen som klienten kom fra. Jeg forklarer litt mer: La oss si at det finnes at jeg har to sider: "min.com/side.php" "min.com/side1.php" Disse siden inne holder en link til "min.com/side2.php", jeg vil finne ut hvilken av de to siden brukeren trykket på linken i. Noen som skjønner det og har noen tips? Endret 27. januar 2008 av Hjelpphp Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 er en variabel som inneholder hvem de kom i fra, tror den heter referer eller noe sånt, søk på php.net Lenke til kommentar
Flin Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Takk, fandt det nå. Mye letter når du vet hva du skal søke på $_SERVER['HTTP_REFERER']; Er det man bruker hvis noen andre lurer på det samme. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Det er viktig å merke at webleseren ikkje _må_ sende HTTP_REFERER, det er dermed ikkje så lurt å basere seg på denne. Vist du skal se om en bruker kom fra en av dine egene sider kan du vel bruke _SESSION kanskje? Noe ala: session_start(); if(array_key_exists('referer', $_SESSION)) { echo 'Du kom i fra '.$_SESSION['referer']; // Eks: Du kom i fra test.php } $_SESSION['refered'] = 'test2.php'; // Dette er test2.php, skift session variabel *Typo Endret 27. januar 2008 av Runar0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå