Snorre Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei, Jeg og pappa har da blitt enig i å investere i en trådløs switch så vi blir kvitt internettledninger som kveiler seg rundt i blant annet stuen. I den anledning oppstår det et par spørsmål. For det første, hva er best av trådløse siwtcher og trådløse rutere? Jeg har forstått det slik at en switch kun fordeler internett-signal gjennom kabler eller trådløse signaler, mens en router forwarder informasjon og behandler den eller noe. Jeg har absolutt ikke greie på dette. Så om noen kan forklare meg forskjellen i mer detalj ville jeg satt pris på det. Vi har igrunnen allerede en router, men om de nye routerne er mye bedre enn de eldre kan det jo tenkes at det ille være ok å bytte ut den gamle. Men det er litt hipp som happ egentlig. Så hvilke merker og modeller er det som er der ute på markedet i denne prisklassen? Den skal helst ikke koste mer enn mellom fem og åtte hundre. Har hørt at D-Link er ganske bra? Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Trådløs switch er vel ikke så vanlig. Sats på å kjøpe en trådløs router. De har som oftest innebygd 4 porter switch, til kablet nett. Og du kan selvsagt også bruke den trådløse delen til å dele filer osv melleom pcene i huset. Denne routern har fått mye skryt: D-Link Extreme ,men skal du bare ha noe til enkel surfing og litt fildeling holder sikkert en til 3-400kr. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hva med denne D-Link-routeren? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322482 Endret 27. januar 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå