Birgitte-o Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 hvis jeg kjøper en mobil som simkortet er sperret til telenor, kan du bare bruke simkort med telenor i mobilen? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kjøper du en telefon som er låst til telenor, så er det bare å ringe/sende mail til telenor, også låser de opp telefonen din gratis. Jeg har akkurat gjort det, sendte de en mail med IMEI nummeret. Og fikk svar etter kort tid med hva jeg skulle gjøre for å få den låst opp Lenke til kommentar
Birgitte-o Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 må du ikke betale for operatørlås? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg kjøpte telfonen min for ca 6 måneder siden, og fikk låst den opp uten noen ekstra utgifter for meg De låser vel opp telefonen gratis, men abonemanget er vel litt dyrere å kvitte seg med. Lenke til kommentar
Birgitte-o Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 ok, tusen takk Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Har vel egentlig aldri skjønt vitsen med at Telenor låser telefonene sine. Hva er poenget deres da med å investere i å først låse telefonene for deretter å åpne de før det har gått 12 måneder... Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Eneste grunnen jeg kan se til det er at du ikke skal kunne kjøpe den rabattert med kontantkort uten operatørlås i 12 mnd. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er eit vesentleg poeng. Å få låst opp telefonen er naturleg nok berre gratis for fakturabaserte abonnement. Har ein kontantabonnement må ein betale gebyr dersom ein ynskjer å få låst opp telefonen før det er gått 12 månader. Lenke til kommentar
hallis86 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Mange av de som kjøper telefonene operatørlås orker heller ikke å låse den opp, da man tror dette er noe som er veldig vanskelig, det er vel også en grunn til det.. Man må betale 600kr for koden dersom man har kjøpt telefonen låst med et kontantkort eller med FriFiks. Sistnevnte fordi man får rabatt på telefonen, selv om man ikke binder seg opp. Dette er for å kunne presse prisen på telefonen ned, uten at man binder abonnementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå