Gå til innhold

Capture video fra ps2 til data

Siege

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ps2 og vil gjerne koble ps2-en min opp til datamaskinen slik at jeg kan capture det jeg spiller. Etter som det jeg har oppfattet trenger man et Tv-kort som man plugger i pci. Men jeg er ikke sikker og det vil være synd viss jeg kjøper feil kort. Kan noen gi meg noen tips? Evt. Linker til noen forskjellige tv-kort som har denne funksjonen. Jeg vet at jeg kan kjøpe det på de fleste nett-butikker men hvis noen kunne gitt meg navn på et tv-kort som faktisk har denne funksjonen?

Takk på forrhånd!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Litt avhening av hvilket grafikk kort du har (om det har ViVo eller ikke) kan du bruke grafikkortet ditt og et capture program.

Hva mener du med grafikk kort? Trenger man ikke et kort med kompositt inngang slik at jeg kan koble kompositt ledningen fra ps2-en til datamaskinen?

Lenke til kommentar

Ja, men eklelte grafikkort har i tilleg til Video ut (Vo) også Video inn, (Vi) disse kortene trenger ofte en dongele som følgte med og som du da kobler bak på kortet, der er de både inn og utganger for video (kompostit og svideo er vanlig, noen ganger også komponent). Merk deg at det ikke er noen tuner, så det går ikke ann å koble til en antenne med slke kort.

Om du har et slkt kort må du sjekke med produsenten om, Men helt siden Geforce 5 serien har nVidia pleid og ha vivo på topkortene sine, ATi hadde det på X800 serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...