Datasmurf Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei! Jeg våkna tidlig i dag og fant ut at jeg måtte ha noe å fordrive tida med, så jeg laga et lite batch-script for å ha hurtig aksess til ting jeg bruker mye uten å måtte tenke / flytte blikket / hendene vekk fra tastaturet. Men jeg lurer på, hvordan får jeg åpna mapper slik at de holder seg åpna sånn at jeg kan velge og vrake av innholdet, og hvordan kan jeg gjøre det slik at når jeg starter programmet og f.eks. velger å starte applikasjon 1, så kan jeg bruke samme vindu / instance (usikker på hvilket ord jeg skal bruke her) til å gjøre andre applikasjoner i stedet for å måtte starte opp en ny instance / nytt vindu for hver kommando jeg utfører? @ECHO OFF :MENU CLS ECHO Starting SCS REM SCS = Shortcut-script SET /P EXEC=1 = TVC, 2 = exit TVC, 3 = WoW, 4 = GH3, 5 = MP3, 6 = Notepad, 7 = exit CMD: IF /I "%EXEC%"=="1" GOTO :TVC IF /I "%EXEC%"=="2" GOTO :EXITVC IF /I "%EXEC%"=="3" GOTO :WoW IF /I "%EXEC%"=="4" GOTO :GH3 IF /I "%EXEC%"=="5" GOTO :MP3 IF /I "%EXEC%"=="6" GOTO :NP IF /I "%EXEC%"=="7" GOTO :EXIT :TVC "C:\Programfiler\Total Video Converter\tvc.exe" GOTO :MENU :EXITVC TASKKILL /F /IM tvc.exe /T :WoW "E:\Blizzard\Warcraft\World of Warcraft\WoW.exe" GOTO :MENU :GH3 "E:\Aspyr\Guitar Hero III\GH3.exe" GOTO :MENU :MP3 "F:\MP3" GOTO :MENU :NP start notepad :EXIT EXIT Altså, når jeg trykker på 1 og starter TVC, må jeg kjøre tvc.bat igjen for å kunne lukke det. Og da blir litt av vitsen borte. Trykker jeg på 5 for å åpne mappen MP3 som er lokalisert på F:\MP3, skjer det ingenting. Hjelp? .sjur Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Denne bør funke... @ECHO OFF :MENU CLS ECHO Starting SCS REM SCS = Shortcut-script set /P exec=%1% IF /I "%EXEC%"=="1" GOTO TVC IF /I "%EXEC%"=="2" GOTO EXITVC IF /I "%EXEC%"=="3" GOTO WoW IF /I "%EXEC%"=="4" GOTO GH3 IF /I "%EXEC%"=="5" GOTO MP3 IF /I "%EXEC%"=="6" GOTO NP IF /I "%EXEC%"=="7" GOTO EXIT :TVC "C:\Programfiler\Total Video Converter\tvc.exe" GOTO MENU :EXITVC TASKKILL /F /IM tvc.exe /T GOTO MENU :WoW "E:\Blizzard\Warcraft\World of Warcraft\WoW.exe" GOTO MENU :GH3 "E:\Aspyr\Guitar Hero III\GH3.exe" GOTO MENU :MP3 "F:\MP3" GOTO MENU :NP start notepad GOTO MENU :EXIT EXIT Endret 28. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Takk, det fungerte nesten. Får fortsatt ikke åpna MP3-mappa, og når jeg åpner TVC, låser instancen seg sånn at jeg ikke kan gjøre noe annet og det må krysses ut og åpnes på ny / åpne en ny instance mens den gamle kjører. Bare småplukk, men lett irriterende. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 @ECHO OFF :MENU CLS ECHO Starting SCS REM SCS = Shortcut-script set /P exec=%1% IF /I "%EXEC%"=="1" GOTO TVC IF /I "%EXEC%"=="2" GOTO EXITVC IF /I "%EXEC%"=="3" GOTO WoW IF /I "%EXEC%"=="4" GOTO GH3 IF /I "%EXEC%"=="5" GOTO MP3 IF /I "%EXEC%"=="6" GOTO NP IF /I "%EXEC%"=="7" GOTO EXIT :TVC "C:\Programfiler\Total Video Converter\tvc.exe" GOTO MENU :EXITVC CALL TASKKILL /F /IM tvc.exe /T GOTO MENU :WoW "E:\Blizzard\Warcraft\World of Warcraft\WoW.exe" GOTO MENU :GH3 "E:\Aspyr\Guitar Hero III\GH3.exe" GOTO MENU :MP3 start iexplore f:\musikk GOTO MENU :NP start notepad GOTO MENU :EXIT EXIT der er MP3 fikset, er ikke sikker på om den andre buggen er borte... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Ah, takk takk Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 funket det med taskkill også? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Jepp, da er det bare å få scriptet til å fungere etter å ha valgt valg 1. Eneste måten å få det til å virke igjen, er å avslutte det manuelt, og da er litt av poenget med valg 2 borte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå