Gå til innhold

Skifte deksel på Nokia N73, hvordan?

pink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min mobil har blitt lett slitt etter bruk og jeg lurer på hvordan man kan skifte deksel på denne. Er det noe man kan gjøre selv eller bør fagfolk gjøre det? Tør ikke slite og bryte på den.

Du kan gjøre dette selv. Du finner litt info og deler på For my mobile, men jeg har ikke sjekket om N73 er nevnt der. Det kan du gjøre selv...

Edit: Her er forresten en guide til min mobil (N80), den er nok ikke helt likt som på din, men kanskje du får noen tips.

Edit 2:Det viste seg at guiden over kanskje var ment for LCD skjermen så derfor har jeg funnet frem til en guide om N73 cover her.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Min mobil har blitt lett slitt etter bruk og jeg lurer på hvordan man kan skifte deksel på denne. Er det noe man kan gjøre selv eller bør fagfolk gjøre det? Tør ikke slite og bryte på den.

Du kan gjøre dette selv. Du finner litt info og deler på For my mobile, men jeg har ikke sjekket om N73 er nevnt der. Det kan du gjøre selv...

Edit: Her er forresten en guide til min mobil (N80), den er nok ikke helt likt som på din, men kanskje du får noen tips.

Edit 2:Det viste seg at guiden over kanskje var ment for LCD skjermen så derfor har jeg funnet frem til en guide om N73 cover her.

Må bare takke så mye for god hjelp. Nyyyydeeeeliiiig:-)

Lenke til kommentar
Har en N73 jeg selv jeg kunne tenkt meg og byttet deksel på. Men om det gjør så jeg mister garantien på den, så forsvinner litt av denne lysten :hmm:

Noen som vet hva verkstedene tar for dette ?

Sikkert ikke mye. Kan tenke meg en hundrelapp.

Lenke til kommentar

Har byttet front og bakdeksel på min N73 selv for en tid tilbake, og har etter det levert den inn for en garantireparasjon uten problemer. Så selv om garantien i utgangspunktet ikke gjelder lenger så fort du har åpnet telefonen selv, så tror jeg ikke det vil være noe stort problem. Bytte du dekslene selv er det gjort på 15 min. Leverer du den inn på verksted for å få det gjort så tar det fort en 3-4 dager... Men du må jo gjøre det du synes blir best selv.

Lenke til kommentar
Har byttet front og bakdeksel på min N73 selv for en tid tilbake, og har etter det levert den inn for en garantireparasjon uten problemer. Så selv om garantien i utgangspunktet ikke gjelder lenger så fort du har åpnet telefonen selv, så tror jeg ikke det vil være noe stort problem. Bytte du dekslene selv er det gjort på 15 min. Leverer du den inn på verksted for å få det gjort så tar det fort en 3-4 dager... Men du må jo gjøre det du synes blir best selv.

Lurer på om det ikke holder at man leverer inn tlf på en telebutikk og at de tar det men en gang. Nå spørs det hvor man bor i landet. Bor man sånn at man må sende den blir det kanskje litt for dyrt. Innbiller meg at butikken blir rimeligere enn et verksted

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Tror ikke butikkene har noe mere rett til og "skru" på telefonene mer enn privat personer.

Men tror heller ikke det har så mye og si på garantien så lenge man ikke driter seg ut under jobben ;)

Butikkene sender inn telefonen til et verksted. Har har hørt litt omkring på priser for å skifte deksel til N73, Elkjøp, Expert og Telekiosken, prisene ligger fra 450 - 750,-

En bra side for å bestille nytt deksel fra er blant annet, www.tmobil.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...