Gå til innhold

Reklamasjon på LG-plasma? Har jeg en sak? Er det en sak?

pink

Anbefalte innlegg

Har eid en 50" LG plasma nå i 2 mnd. Var veldig fornøyd med den helt til i går kveld da vi satt å så film fra canal digital (The Omen). La merke til i de mørke partiene, som det er mange av i denne filmen, at teksten var brent inn i skjermen. Dette irriterte meg veldig. Jeg har ikke brukt denne tv til annet enn vanlig tv-titting. Har prøvd med hvitvasking uten resultat.

Er dette noe jeg kan klage på eller burde jeg glemme hele saken og irritere meg på dette til jeg får råd til ny tv?

Endret av pink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg tror nok ikke du har en reell sak her. Jeg har også en Plasma-skjerm "riktig nok fra Panasonic" og i garanti-papirene som fulgte med skjermen var det ett eget punkt om akkurat dette prblemet. Der sa de at de ikke var noen garantisak dersom dette var tilfellet.

Jeg har også at noen problemer med innbrenning, spesiellt etter at ungene fikk PS3, men etter en stund med vanlig bruk har dette gradvis forsvunnet.

Mulig det kommer til å skje hos deg også.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg tror nok ikke du har en reell sak her. Jeg har også en Plasma-skjerm "riktig nok fra Panasonic" og i garanti-papirene som fulgte med skjermen var det ett eget punkt om akkurat dette prblemet. Der sa de at de ikke var noen garantisak dersom dette var tilfellet.

Jeg har også at noen problemer med innbrenning, spesiellt etter at ungene fikk PS3, men etter en stund med vanlig bruk har dette gradvis forsvunnet.

Mulig det kommer til å skje hos deg også.

Nei, det kan se sånn ut. Får kjøre på med mer og oftere hvitvasking. Kan hende problemet forsvinner av seg selv. Synes bare det er dårlig at noe så vanlig som en tekst skal klare å brenne seg inn. Hadde skjønt det bedre hvis f.eks tvnorge-logoen hadde brent seg inn. Den er ganske tøff for mange plasmaskjermer. Takk for svar. Andre som har innspill på dette?

Lenke til kommentar

godt mulig garantien ikke dekker dette men hva med forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten? det hjelper ikke at de sier det ikke dekkes av garanti vis dette oppleves som en ikke uvesentlig feil, og ikke er noe som kan forventes.

det er vel almen kjent at plasmaer kan brenne fast "bilder" på skjermen, så vet ikke å langt du kommer med det.

mitt råd er å kontakte forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
godt mulig garantien ikke dekker dette men hva med forbrukerkjøpsloven og reklamasjonsretten? det hjelper ikke at de sier det ikke dekkes av garanti vis dette oppleves som en ikke uvesentlig feil, og ikke er noe som kan forventes.

det er vel almen kjent at plasmaer kan brenne fast "bilder" på skjermen, så vet ikke å langt du kommer med det.

mitt råd er å kontakte forbrukerrådet.

Skal ringe LG i morgen. Kanskje jeg slipper å gå så langt med saken (noe jeg sikkert må)

Lenke til kommentar

Du får meget tvilsomt noe igjen her. Forbrukerkjøpsloven dekker mangler ved skjermen, at den ikke svarer til det man forventer eller burde forvente.

Siden det er allment kjent at innbrenning er noe som kan skje med plasmatver, og at dette står svært godt informert om i bruksanvisningen, så har du ikke en sak her.

Lenke til kommentar
Du får meget tvilsomt noe igjen her. Forbrukerkjøpsloven dekker mangler ved skjermen, at den ikke svarer til det man forventer eller burde forvente.

Siden det er allment kjent at innbrenning er noe som kan skje med plasmatver, og at dette står svært godt informert om i bruksanvisningen, så har du ikke en sak her.

Det står i bruksanvisningen at man skal unngå å ha stillbilder på for lenge da innbrenning kan skje". Kan vel ikke kalle tekst som stillbilde? For meg er dette en mangel og jeg forventer at den kan brukes på utenlandske filmer med tekst

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en 42 LGpc51.. Svært fornøyd med bildet. men sliter med samme problemet.

Har ringt LG direkte men det hjalp svært lite.

Sendte Tven på verksted siden LG sa jeg skulle gjøre det.

Når tven kom tilbake etter 10dager var bildet dårligere, var umulig å stille lysstyrken.

de hadde heller ikke fixa problemet. fortsatt kunne jeg se texten henge igjen og logo til tv kanalen.

bytta til ny LGpc51 i butikken.

samme problem.

Men det verste er at etter at jeg ringte LG sikkert 50ganger føles det ut som

sa de at tven må være på i 1000 timer. da skulle det verste være vekke.

gjøkhuer hele gjengen. LG har ikke peilig på deres produkter.

Hvis du irriterer deg over at text og logo henger igjen så prøv text tv.

sett text tv på i 5 min... så kan du se selv.

Eller ps3.. eller pause på dvd. Da henger hele bilde igjen.

jeg har bestemt meg å beholde tven i 1000 timer..

hvis du ser på tv 3 timer om dagen skal det etter 1 år være bra.

Unngå LG min venn...

Lenke til kommentar

En venn av meg opplevde akkurat det samme, også han med en LG plasma, men dette oppdaget han første dagen så han gikk ned på elkjøp og byttet den. Men syntes at det er altfor dårlig. Har selv både en gammel JVC plasma og en Panasonic PX70 og har ikke hatt noen problemer når det gjelder innbrenning på disse.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Jeg synes det er ille det jeg leser. Jeg har, siden flat-tv ble et must; hatt LG hver gang pga lett og grei pris over diverse auksjoner. Det vil si nye tv`r. Dette er min tredje og verste. Skal prøve å pushe på litt for å få gjort noe med problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...