Gå til innhold

Skjule overclock? Og resetting av Bios

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du ikke er mye moden når du ikke tar imot hint og råd her. :no:

Det er ikke vanskelig å øke FSB, hvis du mener det er overklokking.

Bare fordi jeg ikke vet åssen jeg skjuler det betyr ikke det at jeg kan for lite til å overclocke
Første bud ved overklokking er å vite hvordan du resetter CMOS(BIOS) til sine opprinnelige verdier. Det er nesten 100% sikkert at du kommer til å oppleve svart skjerm og frysing av pc-en hvis du holder på med det.

Jeg anbefaler deg derfor å lese i overklokkingsguider her på forumet hvis du skal begynne med det.

Det nytter ihvertfall ikke å spille en bedreviter, sånn som du gjør, når du ikke tar imot enkle råd i tråden din.

Vel, jeg begynte å overcloke for ca 9 månder siden, så ja, jeg er kanskje litt grøn...Men har ALDRI opplevd noe frysing, eneste jeg har opplevd er "the bluescreen of death" en del ganger. Men NEI jeg ikke en nybegynner i overclocking, men jeg er heller ikke en Expert. Jeg er en VIDEREKOMMER. Jeg prøver å lære meg mest mulig. Og JA jeg har lest overclockings guider.

EDIT: Tror IKKE jeg er bedreviter...men jeg tar ikke imot råd fra folk som oppfører seg som bedrevitere

Vær så snill å IKKE rope om hjelp her inne når det går til helvete! For med din innstilling og ditt nivå når det gjelder OC tilsier at noe vil gå galt, og om det ikke går galt vil det senere vise seg at det beste ville vært om det gikk galt!!

Uansett, lykke til på ferden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er også passelig skeptisk til hva OP spør om her. Det er greit nok å sende deler på reklamasjon dersom du faktisk vet hva du driver med - og er 110% sikker på at feilen som oppstå faktisk ikke hadde noe med overklokkingen å gjøre, men HøttenTøtt er tydeligvis ikke (noe offence) innebesittende med de aller mest grunnleggende kunnskapene som trengs for å gjøre slike type endringer trygt.

Da synes jeg også det ikke blir helt husrent av seg om man planlegger på å rote rundt i BIOS og trykke på ting man ikke forstår, og så dumpe maskinen inn på reklamasjonsrett når den slutter å fungere, spesiellt når OP mer eller mindre innrømmer at han bevisst og med overlegg skal skjule det han har gjort og effektivt lure selger, og evt. også bryte bryte deler av reklamasjonsloven (diskutabelt selvfølgelig).

Det du trenger er å resette BIOS ja, og instruksjoner for dette finner du alltid i hovedkortmanualen. Det vil kun påvirke BIOS instillingene, altså det som har med hovedkort, CPU og minne å gjøre.

Men vær så snill - skal du overklokke, så ta annsvaret for det du selv gjør. Det er ikke store risikoen om man tar seg litt tid til å lese og ikke trykker villt. Det er til slutt alle vi andre som ender opp med å betale for de som lurer til seg uberettigede reklamasjoner.

-Stigma

Lenke til kommentar
Så det du egentlig skal ha hjelp til er å skjule at du har overklokket systemet, slik at du kan sende inn utstyr på reklamasjon hvis det skulle gå galt?
eretter skylder

Kanskje, åssen det?

Mulig det bare er meg, men jeg synes det er på grensen til svindel hvis man ødelegger ting og deretter bruker reklamasjon.

Edit: Stigma var litt raskere enn meg.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Reset bios før du sender den inn?

Høres ut som om du kan litt for lite om overklokking til drive med det...

Bountyhunter

Bare fordi jeg ikke vet åssen jeg skjuler det betyr ikke det at jeg kan for lite til å overclocke :nei:

Når du ikkje veit kva "reset" av bios inneber veit du definitivt for lite om overclocking.

OK, moderator kan stenge tråden, føler dette blir får usakelig når folk ikke greier å svare på det jeg spør om. Takk til dere som faktisk greide det, og **** dere som ikke greide det

;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...