Gå til innhold

Hvilke 8800GT modeller har 75mm vifte?

CybKnight

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer man inn til Biosen på skjermkortet? Via oppstart på PCen, og inn i biosen derfra?
Nei, man må lese av BIOS fra skjermkortet, forandre verdier i selve BIOSen, og så flashen den modifiserte BIOSen tilbake til skjermkortet.

For Nvidia kort kan man bruke NiBiTor (v3.7) for å lese ut og modifisere BIOS,

http://www.mvktech.net/component/option,co.../cat,92/page,4/

og nvFlash (v5.57) for å flashen BIOS til kortet.

http://www.mvktech.net/component/option,co.../cat,42/page,2/

Før man går så langt som å modifisere profilen for vifte-styrings i BIOS, er det greiest å prøve seg fram med RivaTuner for å finne en profil man er fornøyd med.

http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner

:-)

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på støy er nok 8800GTS å foretrekke framfor 8800GT, så lenge man kan ofre det ekstra sporet kjøleren til GTS krever. Dual-slott kjøleren på GTS'en blåser varmen rett ut av kabinettet.

Med et single-slott kjøler, som på GT'en, forblir blir varmen inni kabinettet, og det er andre vifter som må frakte den ut. Når temperaturen stiger litt inni kabinettet vil kanskje CPU-vifta gå litt raskere. Sansynligvis stiger temperaturen litt i PSU, noe av varmen fraktes vel ut gjennom den, og PSU-vifta går litt raskere. Det er jo ikke snakk om noen dramatisk varmeøkning, men fra et støy-perspektiv er det ikke det optimale.

Jeg bytta selv ut ei 120mm som suger ut av kabinettet. Den gamle var på 1600 o/min (ved 12V, har selvfølgelig temperatur styring). Den nye er på 1500 o/min. Det viser seg at med den nye vifta så steg temperaturen på hovedkortet med 3-4°, CPU'en med 1-2°. Ikke dramatisk, men det er tydelig at den nye vifta ikke flytter like mye luft som den gamle, og det er blitt varmere i kabinettet. Mer av varmen går nå ut gjennom PSU'en for nå spinner PSU-vifta raskere og lager irriterende lyd.

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte Asus sitt fikk jeg denne kjøleren(Den nederste):

post-38166-1201473577.jpg

Ligger på 37 grader idle og rundt 55 load

Veldig stille er den også hører den nesten ikke

Noen har kjøpt dette kortet fra Netshop i det siste og kan si hvilken versjon de leverer ?

Lenke til kommentar
Inno3D-kortet fra shg.no har den nye viften. De har den på lager og nå koster den visst bare 1459kr :thumbup:

Prisguiden på hw.no er ikke oppdatert, men det er tydelig at det er det billigste kortet du finner.

[edit]: Og jeg som kjøpte kortet mitt fra shg.no for en snau uke siden betalte 400kr+ for det samme kortet :/

De har to Inno3D 8800GT 512mb kort, et til kr 1896 på lager og et til 1459 som ikke er på lager. Er det til kr 1896 med en tredje type kjøler ?

Lenke til kommentar
De har to Inno3D 8800GT 512mb kort, et til kr 1896 på lager og et til 1459 som ikke er på lager. Er det til kr 1896 med en tredje type kjøler ?

Nei, det var det til 1459kr.. Så da ser det ut som det er blitt tomt hos dem. Er ikke sikker på hvordan den til 1896kr kjøler.

Lenke til kommentar

Litt irriterende det opplegget på SHG, med to identiske kort men 400kr forskjell på pris. På det dyreste kortet vises den nye kjøleren på bildet. Håper den nye kjøleren er på billige også. Stock-kjølern er helt latterlig, og det finnes omtrent ingen kjøleløsninger som passer 8800GT...

Lenke til kommentar
Litt irriterende det opplegget på SHG, med to identiske kort men 400kr forskjell på pris. På det dyreste kortet vises den nye kjøleren på bildet. Håper den nye kjøleren er på billige også. Stock-kjølern er helt latterlig, og det finnes omtrent ingen kjøleløsninger som passer 8800GT...

Det dyreste kortet har den største viften (egenprodusert av Inno3D?). Den billigste har den nye stock-kjøleren, den med litt større vifte. Men den er en god del bedre enn den gamle løsningen.

Lenke til kommentar
Og støymessig, er disse bra? Kan de sammenlignes med 3870-kjølerne?

Jeg har heller ikke hørt 3870-kjølerne, men den nye 75 mm-kjøleren som sitter på mitt Club3D er helt lydløst, også under bruk. Vifta er så stille den overdøves av boxed-kjøleren/vifta til A64 X2 4800+ på lavest turtall. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...