CybKnight Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei Vurderer å kjøpe meg et 8800GT kort, men vil ha et med den nye kjøleren med 75mm vifte. Denne skal gi omtrent samme kjøling, men lavere støy. Kan noen bekrefte noen kort kjøpt i Norge med denne kjøleren? Hvilke kort og hvilke butikk? Her er en link som viser forskjellen, og hvilke leverandører som har begynt å skifte: http://en.expreview.com/?p=118 --- CybKnight As seen in CS:S @ Gamer.no servers Lenke til kommentar
anordne Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Gainward GeForce 8800 GT 1024 MB Golden Sample bruker annen enn stock kjøler som skal være stille men er da også dualslot kjøler. Dette kortet er jo så dyrt at man kan jo like gjerne velge GTS kort som alle har dual slot kjøler. Club3D GeForce 8800 GT 512 MB Radial Heatpipe er jo ett noe rimeligere kort som har en annen enn stock kjøler. Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Når jeg kjøpte Asus sitt fikk jeg denne kjøleren(Den nederste): Ligger på 37 grader idle og rundt 55 load Veldig stille er den også hører den nesten ikke Endret 27. januar 2008 av lommerusk Lenke til kommentar
anordne Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Når jeg kjøpte Asus sitt fikk jeg denne kjøleren(Den nederste): Ligger på 37 grader idle og rundt 55 load Veldig stille er den også hører den nesten ikke Hvor kjøpte du dette fra? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg kjøpte det hos Mamoz.Var i butikk da. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 hvis du tenker på dem kjølerene som har 15 i stedet for 13 blader på viften. Så har ihvertfall foxconn 8800GT 512 den nye viften. Det var den som var på mitt kort. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Kjøpte et Gainward Bliss 8800gt 512mb (ikke golden sample) hos pcutstyr.no for ca en uke siden, og det brukte denne dualslot kjøleren: Lenke til kommentar
CybKnight Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Mye flott info, men siden jeg en Shuttle XPC SFF, trenger jeg en 1 slots kjøler, slik som vist i linken. Visste ikke at Foxxcon var å få kjøpt i Norge engang, men kjekt å vite... Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Meget intressangt:-) Er selv ute etter et 8800GT kort med den nye vifta, men har ikke funnet noen enda Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har sett litt på Hvilke 8800GT modeller har 75mm vifte? Og nå ser jeg det er kommet ut en GTS utgave. Den har med det som jeg søker(HDTV funksjoner og HDMI utganger) :-) MEN er det samme "problem" med den vifta? Er det 65mm, eller er det 75mm vifte? Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Inno3D-kortet fra shg.no har den nye viften. De har den på lager og nå koster den visst bare 1459kr Prisguiden på hw.no er ikke oppdatert, men det er tydelig at det er det billigste kortet du finner. [edit]: Og jeg som kjøpte kortet mitt fra shg.no for en snau uke siden betalte 400kr+ for det samme kortet :/ Endret 31. januar 2008 av OndApe Lenke til kommentar
anordne Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Inno3D-kortet fra shg.no har den nye viften. De har den på lager og nå koster den visst bare 1459kr Prisguiden på hw.no er ikke oppdatert, men det er tydelig at det er det billigste kortet du finner. [edit]: Og jeg som kjøpte kortet mitt fra shg.no for en snau uke siden betalte 400kr+ for det samme kortet :/ Bra observert Hvordan er støyen på dette, hva hadde du før til sammenligning? Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Bra observert Hvordan er støyen på dette, hva hadde du før til sammenligning? Jeg hadde et Inno3D 8800GT med den gamle viften. Det er sinnsyk stor forskjell på disse to når det gjelder støynivå (når viften går på 100%). Altså, jeg er veldig fornøyd. Endret 31. januar 2008 av OndApe Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Inno3D-kortet fra shg.no har den nye viften. De har den på lager og nå koster den visst bare 1459kr Prisguiden på hw.no er ikke oppdatert, men det er tydelig at det er det billigste kortet du finner. [edit]: Og jeg som kjøpte kortet mitt fra shg.no for en snau uke siden betalte 400kr+ for det samme kortet :/ Vet du om noe om HDTV og opptil 1080P signaler? Hvordan er det med HDMI? Skal koble opptil hjemmekinoen min Endret 1. februar 2008 av Ray001 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Dette kortet virker meget intressangt --> MSI GeForce 8800 GT 1024 MB DP Grafikkprosessor: Nvidia GeForce 8800 GT Kjernefrekvens: 600 MHz Minnemengde: 1024 MB Minnebåndbredde: 256-bit Minnefrekvens (effektiv): 1900 MHz Vifte: JA Grensesnitt: PCI Express 2.0 SLI-støtte: JA HDCP-støtte: JA Vifte: JA Kilde: https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Mer info ifra produsenten Endret 1. februar 2008 av Ray001 Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har ikke hørt at det har vært noen problemer med vifta på 8800GTS 512MB. Hvilke problemer skulle det ha vært? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har ikke hørt at det har vært noen problemer med vifta på 8800GTS 512MB. Hvilke problemer skulle det ha vært? "Problemet" jeg tenker på er vifte støy & vifte størrelsen. Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 "Problemet" jeg tenker på er vifte støy & vifte størrelsen.Ah, støy ja. Har ikke sett at det er kommet noen 8800GTS 512MB (den nye GTS serien) med "ny" standard-vifte. Jeg er også fulstendig alergisk mot støy, og har etter hvert med litt BIOS-modifisering fått mitt XFX 8800GTS 512MB (ikke overklokket) så og si lydløst. Jeg satte opp (i BIOS) en vifte-profil hvor temperaturen ble liggende på 60-61C idle med vifta på 38% (500rpm), 80C under last (Crysis demo i loop) med vifta på 51% (825rpm). Der etter senka ja volten fra default 1,15V til 1,0V (kortet går fotsatt dønn stabilt, ikke noe problem). Etter volt-reduksjon ligger kortet på 57-58C idle med vifa på 36% (465rpm), og 70C under last med vifta på 46% (685rpm). Når vifta går på 34-38% greier jeg nesten ikke å høre at den går når jeg legge øret inntil kortet. Har ennå ikke skifta kjølepasta, men regner med temperaturen synker 2-3 grader med det. Kunne også forsøke å redusere volten ennå mer - har ikke prøvd lavere enn 1,0V så det kan godt hende den kan reduseres litt til. Jeg er etter BIOS-modifisering meget fornøyd med støyen, dvs. mangel på støy, fra mitt kort. Har endelig en PC som er rimelig stille både under idle og last. Det som nå er største kilde til irriterende støy er harddiskene, og muligens vifta i strømforsyningen - må få gjort noe med det også. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 "Problemet" jeg tenker på er vifte støy & vifte størrelsen.Ah, støy ja. Har ikke sett at det er kommet noen 8800GTS 512MB (den nye GTS serien) med "ny" standard-vifte. Jeg er også fulstendig alergisk mot støy, og har etter hvert med litt BIOS-modifisering fått mitt XFX 8800GTS 512MB (ikke overklokket) så og si lydløst. Jeg satte opp (i BIOS) en vifte-profil hvor temperaturen ble liggende på 60-61C idle med vifta på 38% (500rpm), 80C under last (Crysis demo i loop) med vifta på 51% (825rpm). Der etter senka ja volten fra default 1,15V til 1,0V (kortet går fotsatt dønn stabilt, ikke noe problem). Etter volt-reduksjon ligger kortet på 57-58C idle med vifa på 36% (465rpm), og 70C under last med vifta på 46% (685rpm). Når vifta går på 34-38% greier jeg nesten ikke å høre at den går når jeg legge øret inntil kortet. Har ennå ikke skifta kjølepasta, men regner med temperaturen synker 2-3 grader med det. Kunne også forsøke å redusere volten ennå mer - har ikke prøvd lavere enn 1,0V så det kan godt hende den kan reduseres litt til. Jeg er etter BIOS-modifisering meget fornøyd med støyen, dvs. mangel på støy, fra mitt kort. Har endelig en PC som er rimelig stille både under idle og last. Det som nå er største kilde til irriterende støy er harddiskene, og muligens vifta i strømforsyningen - må få gjort noe med det også. hmmm, interessantHvordan kommer man inn til Biosen på skjermkortet? Via oppstart på PCen, og inn i biosen derfra? Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hvordan kommer man inn til Biosen på skjermkortet? Via oppstart på PCen, og inn i biosen derfra?Nei, man må lese av BIOS fra skjermkortet, forandre verdier i selve BIOSen, og så flashen den modifiserte BIOSen tilbake til skjermkortet. For Nvidia kort kan man bruke NiBiTor (v3.7) for å lese ut og modifisere BIOS, http://www.mvktech.net/component/option,co.../cat,92/page,4/ og nvFlash (v5.57) for å flashen BIOS til kortet. http://www.mvktech.net/component/option,co.../cat,42/page,2/ Før man går så langt som å modifisere profilen for vifte-styrings i BIOS, er det greiest å prøve seg fram med RivaTuner for å finne en profil man er fornøyd med. http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå