Melvin Snerken Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei Jeg har nettopp formatert pcen min og jeg enda opp med to partisjoner. Ein på 50 og ein på 180. Eg vil helst ha ein partisjon. Anyone? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg har ikke selv prøvd programmet, men det kan være verdt et forsøk. Partition Magic Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Anbefaler Gnome Partition Editor. Gratis, og gjer jobben like bra som Partition Magic - som eg også har. Last ned og brenn over på CD den som kallast LiveCD; gparted-livecd-0.3.4-11.iso. So booter du maskina med denne CD-en. Men lest først gjennom dokumentasjonen om det å slå saman / slette partisjoner og sørg for å forstå forskjellen mellom "primary, extended og logical partition". So lenge maskina er nyformatert går det ikkje an å gjere som mykje feil. Lykke til! Endret 27. januar 2008 av Dabola Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk Dabola. Har du gjort det før? I tilfellet, kunne du lagt ein miniguide? Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg fatta fint lite av Gnome. Tok og brente det og boota det opp, men forsod lite av det. Men PartitionMagic var litt enkelere. Noen som har ein guide eller kan si meg hvordan jeg slår sammen to partisjone. Har skjønt at det er "Merge" det er snakk om, men vil ikke gjøre noe feil. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 1. Slett den partisjonen du ikke vil ha (typisk D:). 2. Utvid C: til å fylle hele den ledige plassen. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Tok den enkle vegen med å formatere. Men at eg ikkje tenkte på det du sa hårek. Jaja. Takk for alle innlegg folks Lenke til kommentar
Grousehunter Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kan man slå sammen to partisjoner og beholde innholdet på dem? Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kan man slå sammen to partisjoner og beholde innholdet på dem? Jeg lurer på det samme, har en ekstern disk med to partisjoner jeg ønsker å slå sammen til en partisjon samtidig som jeg beholder innholdet på begge. Helst et gratisprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå